Najnovšia generácia kórejského kompaktného kupé priamo nadväzuje na predchodcov. Má svieži dizajn, prekvapivo priestrannú kabínu, solídny agregát, bohaté základné vybavenie a mimoriadne priaznivú cenu. V redakcii sme si Coupe vyskúšali s menším z ponúkanej dvojice motorov, jazdili sme s benzínovým dvojlitrom.
Čisté línie bez experimentov
Po dizajnérskej stránke je nový Hyundai zvládnutý veľmi dobre a s citom. Žiadne zbytočné experimenty, čistá línia s ťažiskovou dlhou prednou kapotou a pomaly dozadu sa zvažujúcou strechou. Coupe sa nesnaží na nikoho podobať, má vlastný štýl, čo je dobré. Charakteristické predné svetlomety dostali projekčnú techniku, zadné svetlá majú rubínové zafarbenie. Zaujmú aj vysoké boky a nízke okná, azda len kolesá by mohli mať ešte väčší priemer než iba 17 palcov - lepšie by vyplnili rozmerné oblúky blatníkov. Do vnútra sa pohodlne nastupuje cez dvojo širokých dverí s bezrámovými oknami. Vodič si polohu za volantom nájde ľahko a rýchlo, je výškovo a hĺbkovo nastaviteľný, rovnako ako aj sedadlo. Športovú atmosféru navodzujú bledé podklady meracích prístrojov, červené ručičky aj trojica malých analógových budíkov. Je efektné sledovať nárast newtonmetrov pri zábere motora, aktuálnu spotrebu alebo stav dobíjania akumulátora. Súčasťou vybavenia bolo aj príplatkové autorádio Pioneer, jeho zvuk bol v kabíne subjektívne veľmi slušný, prispievalo k nemu aj dobré odhlučnenie interiéru. Kvalitu plastov možno označiť za priemernú, zodpovedá však cenovej úrovni auta. Horná časť prístrojovky je vypracovaná z dobre vyzerajúceho mäkčeného slešu, mnohé iné plasty sú však lesklé a tvrdé, čo vyzerá na pohľad lacno.
Jazda je kompromis
Benzínový dvojliter v aute nepočuť, pokým ho nevytáčate. Ochotne akceleruje a pri otáčkach okolo 4 000 za minútu citeľne naberá druhý dych. Podvozok zvláda jeho temperament len sčasti. Jazdné vlastnosti možno označiť za kompromisné, lebo myslí sa aj na komfort. Podobne sú na tom i brzdy. Sú účinné a rýchle len počas prvých kilometrov športového nasadenia, potom vädnú. Zišla by sa aj tuhšia spojka. Pri bežnej jazde stačí, ale pri športovej sa zahreje, a potom len s problémom zvláda ostré nasadenie pri rýchlom prehadzovaní rýchlostí.
Chválime priemernú spotrebu, aj počas testu sa pohybovala pod hranicou osem litrov na sto kilometrov, čo nás skutočne milo prekvapilo. Ešte zmienka o ovládateľnosti nového Coupe. Pri parkovaní odvádza dobrú prácu posilňovač riadenia, výhľad dozadu nie je najlepší pre vyššiu zadnú kufrovú partiu, čo je pochopiteľné. Situáciu riešia veľké spätné zrkadlá.
Dobrá voľba pre najmladších vodičov
Malý športový Hyundai nie je trhačom asfaltu, ponúka však slušnú dynamiku, má nízku karosériu s atraktívnym vzhľadom a podľa nás aj dobrú cenu a relatívne dobrú znovupredajnosť. Môže byť dobrou voľbou napríklad pre mladých vodičov, hľadajúcich zaujímavé auto vhodné napríklad aj na doladenie tuningom.
ZÁKLADNÉ ÚDAJE:
Motor: 2,0 R4 CVVT
Max. výkon: 105 kW (143 k)
Max. krút. moment: 186 Nm
Zrýchl. 0-100 km/h: 9,1 s
Max. rýchlosť: 208 km/h
Rozmery: 4,39x,1,76x1,33 m
Rázvor: 2,53 m
Pohot. hmotnosť: 1498 kg
Komb. spotreba: 8 l/100 km
Batožinový priestor: 312 l
PLUSY:
Pružný motor
Priaznivá nadobúdacia cena
MÍNUSY:
Slabá spojka a brzdy