Švédska firma Connex Transport AB predložila na Ministerstvo hospodárstva SR (MH SR) ponuku na privatizáciu spoločnosti Slovenská autobusová doprava (SAD) Žilina, a. s. Svoju účasť zvažuje aj v tendri o akcie SAD Trenčín, Bratislava a Lučenec. "Cena na akciu, ktorú ponúkame, je slušná, presahuje nominálnu hodnotu účastín," uviedla finančná kontrolórka Connex pre SR a ČR Alena Rušová. V prvej etape získa podielnik 49 % akcií. V porovnaní s predchádzajúcimi kolami odštátnenia podnikov SAD došlo v privatizačných podmienkach k malým úpravám pre druhú etapu. Po prieťahoch pri privatizácii SAD Bratislava a najnovšie aj Dunajská Streda upozornilo MH SR v informačnom memorande potenciálnych investorov, aby uviedli presný počet akcií a zodpovedajúci percentuálny podiel, o ktorý majú v SAD Žilina záujem, ako aj cenu za akciu. Hoci má Connex záujem získať v podniku majoritu, o tom, o koľko percent pôjde, chce pri vopred stanovenej cene rokovať neskôr. Základné imanie SAD Žilina je 212,910 milióna Sk. Connex zvažuje svoju opätovnú účasť aj v tendri o akcie SAD Bratislava. Ak by v prípade vyhlásenia opakovaného tendra na spoločnosť neboli jeho podmienky stanovené korektne, čím by znemožnili účasť Connexu v súťaži, ten je ako pôvodný víťaz odhodlaný domáhať sa svojich práv súdnou cestou, povedala A. Rušová.
Základný kameň budúcej automobilky PSA Peugeot Citroën v Trnave položia 17. júna na pravé poludnie. Na slávnostnom akte sa zúčastní prezident PSA Jean-Martin Folz, premiér SR Mikuláš Dzurinda a primátor Trnavy Štefan Bošnák. Poklepkávaniu po kameni v tvare auta bude predchádzať tlačová beseda na budúcom stavenisku, tlačové besedy sa uskutočnia aj v Bratislave a vo Viedni. Želaním zahraničného investora je, aby významná udalosť zasiahla všetkých obyvateľov mesta, preto každá domácnosť v Trnave dostane informačný materiál aj s pozvánkou na oslavy, ktoré budú na Trojičnom námestí. Zo zákulisia príprav preniklo, že investor odmieta ponuky na organizovanie recepcie v hotelových priestoroch. Trvá na tom, že všetko podstatné sa udeje na budúcom stavenisku. Viceprimátor V. Butko predpokladá, že v polovici júna už bude v poli pri Trnave k dispozícii vybetónovaná plocha, na ktorej budú postavené stany.
Spoločnosť AVC Čadca, a. s., dodávateľ komponentov pre automobilový priemysel, dosiahla za minulý rok stratu 101,434 milióna Sk. Jej vyrovnaním sa budú zaoberať akcionári na valnom zhromaždení 30. mája. Vo výsledku AVC sa negatívne odzrkadlili všetky oblasti hospodárenia. Prevádzková strata spoločnosti dosiahla 48,2 milióna Sk a strata v oblasti finančných operácií 50,2 milióna Sk. Aktíva AVC k 31. decembru 2002 predstavovali 871,2 milióna Sk, z čoho podiel cudzích zdrojov dosiahol takmer 55 %. Základné imanie AVC podľa v tlači zverejnených informácií dosiahlo 488,5 milióna Sk. AVC sa okrem dodávok súčiastok pre automobily zaoberá aj dodávkami zariadení v oblasti poľnohospodárstva, prenájmom nehnuteľností a výrobou a rozvodom tepla.
Goodyear Tire & Rubber Co., tretí najväčší výrobca pneumatík na svete, minulú stredu oznámil, že plánuje zníženie celkových nákladov a prijatie ďalších opatrení na obnovu obchodu s automobilovými pneumatikami na severoamerickom trhu. Spoločnosť za 1. štvrťrok vykázala ešte vyššiu stratu, ako pôvodne očakávala, a to 61,5 milióna USD. Predaj firmy vzrástol na 3,55 miliardy USD. Aj napriek jeho nižšiemu objemu prispeli k tomuto číslu najmä vyššie ceny a oslabený dolár. Spoločnosť, rovnako ako jej konkurenčné jednotky, musela v tomto období čeliť oslabeniu americkej ekonomiky a vyšším cenám za suroviny, energiu, zdravotnú starostlivosť a ďalším zamestnaneckým výhodám.
Prevádzkové výnosy anglicko-francúzskeho prevádzkovateľa tunela pod prielivom La Manche spoločnosti Eurotunnel Plc klesli za 1. štvrťrok tohto roka o 4 % na 186,9 milióna eur. Stalo sa tak aj napriek údajom o zvýšení dopravy cez lamanšský tunel, na druhej strane sa však znížili mýtne poplatky. Spoločnosť Eurotunnel informovala, že za prvé tri mesiace 2003 prešlo lamanšským tunelom 483 654 osobných áut, čo bol medziročný nárast o 1 %. Zároveň sa ním prepravilo 305 946 nákladných áut, ich počet medziročne vzrástol o 0,3 %.
Prevádzkovateľ podmorského tunela, ktorý spája Francúzsko s Veľkou Britániou, varoval, že oslabené globálne hospodárstvo v najbližšom období pravdepodobne obmedzí rast výnosov tunela. Napriek uvedeným problémom sa spoločnosti podarilo začiatkom tohto roka znížiť svoj dlh o 91 miliónov eur.
StoryEditor