Je to naozaj veľké a masívne auto. Vzbudzuje prirodzený rešpekt. Hlavne v čiernej farbe, s čiernymi sklami, xenónovými svetlometmi a veľkými, širokými kolesami. Skutočný predátor, ktorý s nadšením hltá kilometre. Je jedno, či tie asfaltové alebo blatisté. Nissan Pathfinder sme si vyskúšali vo verzii s automatickou prevodovkou, ktorá ho ešte o čosi viac posunula do segmentu luxusných a aj zdatných offroadov.
Strohý, a pritom krásny
Karoséria si trúfne odviezť až sedemčlennú posádku. Má veľké a rovné plochy, no napriek tomu najnižší koeficient odporu vzduchu vo svojej triede. Dynamický štýl i veľkú dávku extravagantnosti prevzala po štúdii Dunehawk, ktorú Nissan predstavil na autosalóne vo Frankfurte už v roku 2003. Interiér robustného tereniaka ťaží z veľkého rázvoru náprav (285 cm) a je až prekvapivo priestranný. Chválime použité materiály, pôsobia hodnotne a zároveň sa ľahko udržiavajú, čo je v prípade auta tejto kategórie vždy veľmi dôležité. Testovaný Pathfinder mal vo svojom vybavení aj vyslovene luxusné prvky. Kožené čalúnenie, bixenónové svetlá, vcelku kvalitné audio, viacpriestorovú klimatizáciu a aj navigačný systém s veľkou farebnou obrazovkou. Vhod prišla i farebná kamera, ktorá zobrazovala situáciu za autom pri cúvaní.
Do akýchkoľvek podmienok
Krátke previsy karosérie prídu vhod v teréne aj pri parkovaní v meste, veľkorysá je aj svetlá výška auta, má hodnotu 238 mm. Predný nájazdový uhol je podľa údajov výrobcu 33 a zadný 25 stupňov. Jazdili sme do všakovakých stúpaní, nárazníky sme nikdy o zem nezachytili -- Pathfinder je dimenzovaný skutočne s rezervou . Pohon všetkých kolies ALL MODE má aj redukciu do ťažkého terénu. Požadovaný režim jazdy sa zapína jednoducho -- elektronicky, tlačidlom na prístrojovej doske.
Tri režimy jazdy možno voliť počas jazdy a režim 4WD (Lo) je možné zaradiť iba vtedy, keď vozidlo stojí. Senzory ABS, gravitačného zrýchlenia, rýchlosti otáčania vozidla okolo zvislej osi komunikujú so systémom ALL MODE 4x4, aby zistili prípadné prešmyknutie na ktoromkoľvek kolese. V závislosti od podmienok ESP+ buď zapojí systém ABS na pribrzdenie prekĺzavajúceho kolesa, zapojí pohon všetkých štyroch kolies, alebo aktivuje systém trakčnej kontroly. Svornosť zadného diferenciálu nahrádza pribrzďovanie prešmykujúceho kolesa. Nissan Pathfinder má klasickú koncepciu. Jeho karoséria je pripevnená o oceľový rebrinový rám a pod prednou kapotou má turbodiesel.
Radšej pomalšie
Štvorvalec s turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek má zdvihový objem 2,5 litra a efektívne ho plní druhá generácia priameho vstrekovania common rail. Ku cti mu slúži, že myslí aj na ekológiu, výfuk má filter pevných častíc. Skúšaný päťstupňový automat obsluhoval silu 174 koní. Nissan Pathfinder s moderným agregátom dosahuje maximálnu rýchlosť 175 km/h. Akceleráciu dvaapoltonového monštra sprevádza mohutný zvuk motora, ktorý vodičovi dodáva sebavedomie a utvrdzuje ho, že skutočne riadi obrovský automobil.
Turbodiesel si zaslúži pochvalu za spotrebu. Pokiaľ s ním jazdíte v bežných podmienkach, uskromní sa s apetítom 12 litrov nafty na 100 km. Pri ostrejšom nasadení, na rýchlej diaľnici či v ťažkom teréne si vypýta zhruba o päť litrov viac. Vďaka kompromisne mäkko naladenému podvozku nie je cestovanie týmto skutočne veľkým autom žiadnym problémom, práve naopak. Vďaka krútiacemu momentu s maximom 403 Nm ťahá mohutný offroad bez reptania aj príves s hmotnosťou až 3 000 kg. Výlet s prívesom s jachtou k moru, alebo so snežným skútrom do zasnežených hôr je preň skutočnou hračkou.
ZÁKLADNÉ ÚDAJE:
Motor: 2,5D R4
Max. výkon: 128 kW (174 k)
Max. krút. moment: 403 Nm
Zrýchl. 0--100 km/h: 11,8 s
Max. rýchlosť: 175 km/h
Rozmery: 4,74x1,85x1,86 m
Rázvor: 2,85 m
Pohot. hmotnosť: 2 285 kg
Komb. spotreba: 10,5 l/100 km
Batožinový priestor: 515 l
Brzdený príves: do 3 000 kg
NAŠE HODNOTENIE:
+ Dizajn a štýl
+ Motor a podvozok
+ Komfort a bezpečnosť
+ Ťažná sila
- Hlučný motor
- Spotreba pri nasadení