Univerzálne vozidlo Citroën Berlingo bolo prvýkrát predstavené v roku 1996. Defilovalo v dvoch verziách. Ako furgon, nové koncepčné riešenie v kategórii ľahkých úžitkových vozidiel a tiež v päťmiestnej verzii ako jeden z prvých predstaviteľov nového kategórie vozidiel na voľný čas. Jeho novátorstvo oslovilo firemnú klientelu, ale tiež individuálnych zákazníkov a zabezpečilo modelu Berlingo naozajstný obchodný úspech. V Európe sa predáva v sedemnástich krajinách a od roku 2003 je nepopierateľným lídrom vo svojej kategórii. Od jeho uvedenia v roku 1996 sa na celom svete z neho už predalo viac ako 1 760 000 kusov.
Stálica neodchádza
Na úspešné výsledky chce Citroën nadviazať predstavením nového Berlinga, ktoré bude uvedené na trh v druhej polovici tohto roka. Nové Berlingo bude v ponuke po boku aktuálneho Berlinga, ktorého základné verzie zostanú naďalej v ponuke s označením Berlingo First. Táto stratégia umožní značke Citroën ešte lepšie uspokojiť rôznorodé požiadavky klientov. Nové Berlingo nadväzuje na rodinný charakter a mnohoúčelovosť použitia, teda na silné stránky svojho predchodcu, a dynamickým dizajnom podčiarkuje výnimočnú osobnosť a príslušnosť k značke. Ponúka pohodlie, ktoré je najmä akusticky porovnateľné so sedanom a zároveň si osvojuje praktickosť inšpirovanú monospacom (otvárateľné okno piatych dverí, tri samostatne sklápateľné sedadlá v druhom rade a výborné jazdné vlastnosti, neobvyklé pre tento segment).
Praktický a funkčný
Vo verzii ľahkého úžitkového vozidla sa nové Berlingo vyznačuje výnimočným nákladovým priestorom, užitočnou hmotnosťou a modularitou, čo sú určujúce požiadavky profesionálnej klientely v tomto segmente vozidiel. Ponúka výnimočný priestor na prepravu tovaru s veľkou využiteľnou dĺžkou až 1,8 metra a s objemom 3,3 m3. Zmestia sa doň až dve europalety na šírku a má užitočnú hmotnosťou až osemstopäťdesiat kilogramov. Nové Berlingo je tiež mimoriadne prívetivé k svojim cestujúcim. Ponúka im pohodlie a komfort pri riadení vozidla, ktoré je charakteristické skôr pri osobných vozidlách, napr. pomoc pri rozjazde do kopca, pozdĺžne a výškovo nastaviteľný volant, nápravy zhodné s modelom C4 Picasso, ESP a podobne. V neposlednom rade, vďaka dieselovej motorizácii HDi so silou stodesať koní s filtrom pevných častíc FAP, sa Berlingo predstavuje s označením Airdream a charakterizuje ho ohľaduplnosť k životnému prostrediu.
Najpredávanejšie úžitkové autá
Uvedenie nového Berlinga nasleduje po uvedení nového Jumpera, nového Jumpy a napokon nového Nema. Citroën ponúka podnikateľom mimoriadne širokú škálu úžitkových vozidiel, najpočetnejšiu vo svojej histórii. Pokrýva širokú paletu potrieb (od 2,5 do 17 m3 nákladového priestoru a až 2 t užitočnej hmotnosti). Francúzi sú aj vďaka tomu na mnohých trhoch lídrami v segmente úžitkových vozidiel.
StoryEditor