Suzuki Splash sa u nás podľa všetkého zaradí medzi modely, ktorých budeme na cestách vídať pomerne často. Dôvodov je hneď niekoľko. Je to zaujímavé, prakticky riešené auto, a najmä je veľmi dobrá jeho cena. Tento malý Japonec, pochádzajúci z maďarského Ostrihomu, ťaží z koncepcie karosérie typu minivan, a pritom neplatí daň z jeho jazdných vlastností a dizajnu.
Väčší ako Swift
Na niekoho môže toto Suzuki pôsobiť naozaj dojmom malého auta, no nie je to celkom tak. Splash je väčší ako model Swift. Ak sa naň zadívate, máte pocit, že všetky línie majú svoje opodstatnenie. Predná maska zapadá svojím dizajnom do rodiny Suzuki. Mohutnejšie lemy blatníkov umožnili použiť širší a stabilnejší podvozok. Rozhodne najzaujímavejšia je však zadná časť auta. Vďaka pôsobivým líniám a vypuklým blatníkom sa podarilo vytvoriť naozaj vydarený celok.
Zaujímavý interiér
Paradoxom je, že od auta takejto koncepcie môžeme očakávať zaujímavý vnútorný priestor a dostatok miesta, a to nielen nad hlavou, ale celkovo na predných sedadlách, pričom aj sedenie vzadu je pohodlnejšie, než sme čakali, aj keď skôr pre dvoch naž troch cestujúcich. Pocitovo je tu toľko miesta ako vo Swifte alebo vo Fabii. Pri objeme kufra musíme mať na pamäti, do ktorej kategórie auto patrí, a tak objem necelých dvestoštyridsať litrov nie je zlá hodnota. V interiéri zaujme elegantné dvojfarebné vyhotovenie, ďalej prehľadná a na túto triedu veľmi kvalitne spracovaná prístrojová doska a tiež použité materiály. Napriek všetkým prednostiam, usporiadanie a štýl analógových ukazovateľov, veľkého budíka rýchlomera a na stopke umiestnený otáčkomer nám pripomínajú jeden malý anglický model. Dizajnérsky vydarená je olemovaná stredová konzola, ktorej súčasťou je aj rýchlostná páka manuálnej päťstupovej prevodovky.
Príjemná jazda
Jazdné vlastnosti sú nad očakávanie dobré. Splash je zaujímavý tým, že sa ľahko ovláda. Silnejšia verzia (1,2 -- 63 kW) sa presvedčivo správa nielen v meste, ale aj na diaľnici, a dobre zvláda prejazdy zákrutami. Malé a relatívne vysoké auto by mohlo mať na prvý pohľad mierne problémy s náklonom v zákrutách, ale nemá ich a nemá problémy ani s hlukom v kabíne, presnosťou radenia päťstupňovej manuálnej prevodovky či reakciou riadenia. Výkon motora je veľmi príjemný, nehovoríme, samozrejme, o "trhačovi asfaltu", ale zrýchlenie na stovku za dvanásť sekúnd hovorí jasnou rečou. Pokiaľ ide o jazdné vlastnosti, vo svojej kategórii patrí jednoznačne k špičke.
Silná osobnosť
Vyskúšaná technika, pôsobivá karoséria, kvalitné spracovanie a dobrý podvozok robia z modelu Splash silnú osobnosť v kategórii najpredávanejších automobilov. Navyše bezpečnosť auta je na veľmi slušnej úrovni. Už v najnižšej výbave za necelých dvestoosemdesiattisíc má ABS s rozdeľovačom brzdnej sily, dva airbagy, posilňovač riadenia, tónované sklá a štrnásťpalcové disky.
Technické parametre
Motor (ccm) 1 242 , 16 V
Max. výkon motora (kW) 63
Max. krútiaci moment (Nm) 114
Zrýchlenie (z nuly na 100 km/h v sek.) 12,3
Rozmery (dĺžka, šírka, výška v mm) 3 715, 1 680, 1 590
Batožinový priestor (v lit.) 236 / 526
Spotreba (mesto, mimo, kombi v lit/100 km) 6,9 4,7 5,5
Naše hodnotenie:
+ solídne vypracovanie
+ interiérové materiály
+ priestorové podmienky
+ vyššia spotreba na diaľnici
