Pomerne rýchlo, iba šesť týždňov po svetovej premiére na autosalóne v Tokiu, sa nový Mitsubishi Lancer Evolution predstaví aj náročnej európskej klientele. Stane sa tak už piateho decembra, a to pri príležitosti autosalónu v Bologni. Nie je to náhoda. Krajina výbušných južanov patrí spolu s Nemeckom, Francúzskom a Anglickom k predajne mimoriadne dôležitým trhom rýdzo športových automobilov.
Zdedený talent
Úplne nový Lancer Evolution vychádza z viac ako štyridsaťročného dedičstva v oblasti vrcholných podujatí motoristického športu. So značkou Mitsubishi sa spájajú majstrovské tituly zo svetových súťaží v rely, ale aj z najnáročnejších vytrvalostných pretekov, ako sú napríklad Dakar, East African Safari alebo Bandama.
Korene nového modelu Lancer Evolution siahajú až k vozidlu Lancer 1600 GSR z roku 1973, po ktorom nasledoval model EX 2000 Turbo z roku 1980, prvý Lancer Evolution z roku 1992 a jeho deväť nasledujúcich generácií.
Novinka je z technickej stránky na sto percent nová -- aj napriek tomu, že sa prezentuje ako moderná klasika. Lancer Evolution preukazuje odborné konštrukčné znalosti Mitsubishi tým, že ešte viac posúva technologický potenciál vozidla. Za pozornosť stojí hlavne podvozok auta a pohonný agregát. Úplne nový dvojlitrový turbomotor má maximálny výkon až 295 koní a je sprevodovaný šesťrýchlostnou automatizovanou prevodovkou s dvojitou spojkou Twin Clutch SST so športovým radením (Sports Shift Transmission). Systém pohonu všetkých štyroch kolies má označenie S-AWC a efektívne prenáša potenciál auta na vozovku vo vodičom navolených režimoch práce.
Dravý dizajn
Lancer Evolution skonštruovali tak, aby v rodine Lancer zohrával úlohu ikony. Má síce rovnako ostré línie ako jeho súrodenci, štýlom je však jednoznačne prispôsobený dynamickým danostiam. Navyše je Evolution prvým Mitsubishi, ktoré má najagresívnejšiu formu úplne novej korporátnej prednej masky pripomínajúcej tvar stíhačky. Svojím výzorom, ktorý sa odkláňa od imidžu závodného auta pre chlapcov predošlých generácií, stupňuje vzrušenie na ešte vyššiu úroveň, pričom po prvý raz vyzýva na súboj niektoré etablované európske značky. To všetko sú dostatočne silné argumenty, aby sa upustilo od tradičnej číselnej prípony na jeho výrobnom štítku a označil sa jednoduchým Lancer Evolution.
Onedlho aj u nás
Priaznivci Mitsubishi a ostrých áut sa majú na čo sa tešiť. Nový Lancer Evolution príde na Slovensko už v lete 2008 a poriadne rozvíri hladinu motoristických vôd. Jeho predchádzajúce generácie si totiž na našom území našli množstvo verných fanúšikov, ako aj úspešných jazdcov bodujúcich na domácich aj medzinárodných pretekoch. Za všetkých spomeňme tých najúspešnejších, ako je Peter Jureňa, úradujúci majster Európy a majster Slovenska v pretekoch do vrchu, jazdiaci na Lancer EVO IX, či Anton Strnad ml., ktorý na svojom Lancer EVO VII získal v rovnakej disciplíne titul vicemajstra Slovenska v skupine N.
StoryEditor