StoryEditor

Segment rodinných áut hlási prírastok

06.02.2011, 23:00

Americký koncern General Motors posilňuje svoje postavenie v segmente rodinných automobilov MPV novým modelom Chevrolet Orlando. Auto vzhľadom pripomína americký mohutný štýl, ktorý zjemňujú strieborné lakované časti predného aj zadného nárazníka. Charakteristickú masku obklopujú vysoké, horizontálne členené združené svetlomety zo zaoblenými obrysmi. Vzadu rozmery vozidla ešte zvýrazňujú veľké koncové svetlomety a široký zadný takzvaný D-stĺpik karosérie.

Interiér s nápadmi
Vnútorné usporiadanie tohto modelu preberá niečo z MPV, niečo zo SUV a niečo z vozidla typu kombi nižšej strednej triedy. Do auta sa nastupuje veľkými dverami s veľkorysým nástupným profilom. V prvom a druhom rade je miesta viac než dosť. Vnútrajšok má primeranú šírku, poloha sedadiel je horizontálne odstupňovaná smerom dozadu, aby mali všetci cestujúci dobrý výhľad z auta.

Prístrojová doska Orlanda sa celkom vydarila, všetko je dôsledne spracované a ani z estetického či funkčného hľadiska niet čo autu vyčítať. Dobrým dojmom pôsobí mäkké čalúnenie lakťovej opierky vo výplniach dverí alebo vtipná úložná schránka pod panelom audiosystému. Na vrchole stredovej konzoly je umiestnený displej navigačného systému. V štandardných verziách tam nájdete displej koncernového audiosystému. V sedemmiestnom usporiadaní zostáva za sedadlami len necelých 90 litrov na batožinu, päťmiestna konfigurácia ponúka 458 litrov. Maximálny objem -- 1 500 litrov -- sa dosiahne po sklopení sedadiel druhého a tretieho radu až po strop auta.
Diesel pre Európu
Zloženie motorovej ponuky Orlanda zodpovedá aktuálnym možnostiam Chevroletu, a hlavne rodinnému zameraniu tohto modelu. Základom je benzínový štvorvalec s objemom 1,8 litra. Tento agregát so slušným zdvihovým objemom zabezpečuje dostatočnú zásobu krútiaceho momentu
v strednom pásme otáčok a primeraný výkon. Spolupracuje s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Pri jazde je motor tichý, v priemere by si mal vystačiť s menej ako 7,5 litra benzínu na 100 kilometrov. Dieselovú alternatívu, ktorá je v tomto segmente v Európe populárnejšia, predstavujú dvojlitre 2,0 VDCi. Slabší má výkon 96 kW a 315 Nm, silnejší 120 kW a 360 Nm. Oba agregáty sú v Orlande veľmi dobre odhlučnené. V obidvoch prípadoch je kombinovaná spotreba 6 l/100 km, zatiaľ čo najvyššia rýchlosť je 180 km/h. Najväčšie použité pneumatiky v tomto vozidle môžu mať rozmer až 235/45 R18. Podvozok solídne tlmí nerovnosti a auto sa aj pri ostrejšej jazde nakláňa len málo.
Dodo Dúbravský

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
06. december 2025 09:43