Majestátny minivan je jedným zo štvorčiat Peugeot 807/Citro#235#n C8, FIAT Ulysse/Lancia Phedra. To, že patria k sebe, však zistí len odborník. Peugeot 807 predstavili po prvýkrát na Ženevskom autosalóne v roku 2002. Vzhľad ho jednoznačne radí k ostatným vozidlám značky. Špičkovú verziu Automedia podrobila spotrebiteľskému testu pred niekoľkými týždňami.
Pozícia na trhu
Značka Peugeot zaregistrovala za deväť mesiacov na našom trhu v tomto roku 3 878 predaných osobných a malých nákladných automobilov. To je 2. miesto v celoročnom rebríčku registrácii hneď za značkou Škoda.
Konkurenti
Peugeot 807 V6 je v štatistikách Združenia automobilového priemyslu SR zaradený do kategórie H3, teda do triedy stredne veľkých viacúžitkových vozidiel (MPV). Medzi najväčších konkurentov v tejto triede patria určite typy Seat Alhambra, VW Sharan, Opel Zafira či Renault Espace. Ako sa mu darí, ukazuje tabuľka.
Registrácie I. - IX. H3 2003
1. Opel Zafira*81
2. Seat Alhambra*22
3. VW Sharan*21
4. Peugeot 807*10
5. Chrysler Grand Voyager*9
Renault Espace*9
6. Citro#235#n C8*5
Hyundai Trajet*5
Mazda Premacy*5
7. Honda Stream*2
Mazda MPV*2
8. Fiat Ulysse*1
Hyundai H1*1
Toyota Avensis Verso*1
Spolu:*174
Financovanie a opätovný predaj
Luxusné vany, medzi ktoré Peugeot 807 určite patrí, nie sú lacné. Najmenej zaplatíte za verziu Peugeot 807 2,0i SR (1 004 900 Sk). Dobrú cenu má aj dieselová verzia Peugeot 807 2,0 HDi SR (1 105 400 Sk). Peugeot 807 3,0 V6 ST sa začína na cenovej úrovni 1 507 400 Sk. Autorizovaní predajcovia ponúkajú všetky moderné programy financovania a podrobnosti si môžu nájsť na internetovej adrese www.peugeot.sk. Opätovný predaj sa ešte nedá odhadnúť, pretože ide o celkom nový typ.
Technická úroveň
Predné kolesá poháňal benzínový šesťvalec prostredníctvom 4-stupňovej automatickej prevodovky. Táto konfigurácia umožňuje aj s relatívne ťažkým vozidlom dosahovať vysoké rýchlostné priemery. Vďaka dostatočnému výkonu nie je problémom ani plné zaťaženie a dokonca umožňuje aj dosť razantný pohyb vozidla. Súčasťou stredového panelu je multifunkčný ovládač audiosústavy, navigačného systému, telefónu a iných funkcií. Tým, že je vlastne konfiguráciou samostatných tlačidiel, umožňuje bezproblémové ovládanie - na rozdiel od niektorých systémov s jedným ovládačom mnohoúrovňového menu.
Veľkou príjemnosťou testovaného vozidla bolo diaľkové ovládanie bočných posuvných dverí. Spočiatku šou pre okoloidúcich sa neskôr zmenila na zvyk a užitočného pomocníka.
Jazdné vlastnosti
Interiér je veľkoryso priestranný. Osloví kožené čalúnenie aj tvarovanie detailov. Prístroje a veľké displeje uprostred pod predným oknom sú trocha neobvykle umiestnené pre vodiča, no ocenia ich všetci ostatní vo vozidle. Škoda, že vodičovo sedadlo nebolo ovládané elektricky a nemalo pamäte polôh. Jazda však je neunavujúca, dokonca až sily regenerujúca.
Vodiča vozidlo motivuje skôr na pokojnú a svižnú, než na agresívne arogantnú jazdu.
Bezpečnosť
O najvyššej úrovni pasívnej bezpečnosti svedčí 5 hviezdičiek v testoch Euro NCAP. Tie však nehovoria nič o stabilizačnom systéme ESP, bezproblémových brzdách, nerušenom výhľade, parkovacom asistentovi a mnohých iných prvkoch, až po malé zrkadielko poskytujúce vodičovi dokonalý prehľad o interiéri. Kto má deti, vie, čo všetko ušetrí...
Hospodárnosť
Benzínový 6-valec vo vane jednoducho nemôže byť majstrom nízkej spotreby. Ani nemôže byť za pár korún: cena testovaného vozidla sa začína na 1,5 milióna Sk. Palubný počítača nám ukázal na diaľnici spotrebu 13,8, mimo mesta 10,2 a v Bratislave 16,3 l/100. Kto hľadá úsporný rodinný transportér teda nie je na dobrej adrese. No ako luxusné firemné vozidlo je takýto van dobrým tipom.
Záverečné hodnotenie
Peugeot 807 je pohodlný, rýchly a esteticky vydarený, typicky európsky van pre 6 - 7 osôb, ktoré dopraví aj na veľmi dlhú vzdialenosť, bez problémov, čo s batožinou.
Charakteristika: Stredný van MPV
Zdvihový objem: 2 946 cm3
Max. výkon: 150 kW (204 k)/6 000 min-1
Max. krúti. moment: 285 Nm/3 750 min-1
Maximálna rýchlosť: 205 km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 11 s
Rozmery (mm): 4 730/1 850/1 750
Rázvor: 2 825 mm
Pohotovostná hmotnosť: 1 760 kg
Spotreba (EÚ): 15,8/9,0/11,5 l/100 km
Objem palivovej nádrže: 80 l
Objem bat. priest.: 340 - 830 - 3 300 l
Cena: od 1 507 400 Sk
StoryEditor