Čína začala minulú nedeľu s výstavbou rekordne dlhého mosta, ktorý povedie z južnej časti Šanghaja až po hlavný prístav Ning-po. Na lanách zavesený most esovitého tvaru bude merať 39 kilometrov a dať do prevádzky ho majú v roku 2009. Podľa informácií britskej BBC financie potrebné na jeho výstavbu dosiahnu 1,42 miliardy dolárov, pričom 50 percent nákladov bude financovať súkromný sektor. Čínsky most sa tak stane najdlhšou stavbou vedúcou ponad more a je viac než isté, že sa zapíše aj do Guinnessovej knihy rekordov.
Populárny "chrobák" definitívne končí. Podľa správ agentúr chce Volkswagen úplne zastaviť jeho výrobu. Po takmer 70-ročnom úspechu na trhu by mal koncom júla vyjsť z montážnej linky v mexickom Pueble posledný automobil tohto typu. Dnes ešte vyrábajú v Pueble denne 53 "chrobákov".
Nissan Motor Co. plánuje 1. júla 2003 odštartovať spoločný podnik s čínskou automobilkou Dongfeng Motor Corp. Spolupráca bude znamenať výrobu 6 nových modelov značky Nissan. Podľa analytikov bude Nissan čeliť v Číne veľkej konkurencii zo strany Honda Motor Co. a General Motors, predstavitelia spoločnosti však dúfajú, že budú schopní využiť všetky dostupné príležitosti na dosiahnutie konkurenčnej výhody.
Ruská automobilka AvtoVAZ, ktorá vyrába modely Žiguli bez podstatnejších zmien už vyše 35 rokov, nemá dostatok prostriedkov na zmenu výrobného programu. Viceprezident spoločnosti pre marketing Vladimir Kučaj uviedol, že na dokončenie vývoja nových modelov treba koncernu vynaložiť ešte okolo 850 miliónov USD, ale súhrn jeho zdrojov nedosahuje ani polovicu potrebnej sumy. Nové modely sa mali dostať do výroby v roku 2005 alebo 2006, ale zámer sa zrejme nepodarí zrealizovať. Viceprezident uviedol, že technicky zastarané Žiguli sa budú vyrábať dovtedy, dokiaľ bude o ne záujem.
StoryEditor