StoryEditor

Tri diamanty pre každodenné jazdenie

06.02.2011, 23:00
Tri roky od uvedenia druhej generácie modelu Outlander predstavila automobilka Mitsubishi Motors jeho modernizovanú verziu.

Robustný model sa radí do triedy stredne veľkých univerzálnych crossoverov, vyskúšali sme si ho s novým dieselom 2,2 DI-D MIVEC.

 

Prepracovaný exteriér
Najvýraznejšou zmenou na tomto japonskom aute je rovnaká predná maska ako má model Lancer. Pripomína stíhacie lietadlo a aj preto ju pomenovali ako Jet Fighter Grill. Nová predná časť vyzerá teraz modernejšie a aj o niečo agresívnejšie. Pribudli aj bixenónové svetlomety s funkciou AFS - adaptívne halogénové svetlá - a LED smerovky vo vonkajších spätných zrkadlách. Predok auta skrášlil i chrómovaný lem predných hmloviek. Okrem nich sú na tomto crossovere mierne prepracované prahy a zadný nárazník.                                         

Osvedčený interiér
Dizajnéri síce zachovali osvedčený interiér z predchádzajúcej generácie, urobili však niekoľko zaujímavých zmien. Už za volantom máte luxusnejší pocit ako v prípade predchodcu, kde boli použité tvrdé plasty. V tomto sa použila syntetická koža s elegantným prešívaním. Vynovené sú aj sedadlá, dostali športovejší šmrnc a príjemnejšie materiály. Sedí sa v nich podstatne lepšie. Prístrojová doska je veľmi dobre čitateľná s dvoma analógovými budíkmi. Medzi nimi je umiestnený nový palubný počítač s LCD displejom, na ktorom sú farebne odlíšené všetky dôležité informácie, displej lemuje stĺpikový palivomer a teplomer. Stredová konzola a ovládače na nej ostali zachované z predchádzajúceho modelu. Dôležitou súčasťou modelu je i batožinový priestor - po strechu má objem viac ako 700 litrov.

Nový diesel
Mitsubishi Outlander má nový turbodiesel 2,2 DI-D MIVEC, ktorý je výsledkom vlastného vývoja, jeho výkon je 130 kW. Táto nová pohonná jednotka nadväzuje na motor 1,8 DI-D MIVEC, ktorého premiéra sa odohrala pod kapotou crossoveru ASX. Prednosťou tejto novej pohonnej jednotky je neobyčajne kultivovaný chod. V kombinovanom režime sme sa zmestili do 6,5 litra nafty na sto kilometrov. Auto má tiež veľmi dobré dynamické vlastnosti, o čom svedčí aj údaj zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 9,8 sekundy. Outlander s dieselovým motorom má oproti benzínovým verziám zníženú svetlú výšku z 215 na 175 mm. Preto netreba zbytočne skúšať jeho prejazdnosť terénom.                     

Na druhej strane s klasickými SUV sa môže porovnávať systémom pohonu. Otočným ovládačom si môžete zvoliť polohu 2WD - pohon predných kolies, 4WD - vtedy sa cez medzinápravovú spojku pripájajú zadné kolesá, prenášajú od 0 do 60 percent krútiaceho momentu.

Tretia je poloha Lock, vtedy je krútiaci moment uzamknutý a prenáša sa na predné aj zadné kolesá v pomere 50 : 50. Treba ešte dodať, že komfortne vyladený podvozok suverénne filtruje nerovnosti na našich cestách a interiér dobre izoluje posádku od akustického hluku.

Akčné SUV
Mitsubishi Outlander pôsobí akčne, a to aj napriek tomu, že má svetlú výšku len 175 mm, jeho vlastnosti ho kvalifikujú na jazdy do nenáročného terénu. Napríklad cesty na chatu po lesnej ceste, na ktorej je v zime sneh. Na to bez problémov stačí málo nadpriemerná svetlá výška a spoľahlivý pohon 4 x 4. Outlander to všetko má. Navyše jeho veľkou prednosťou je sedemmiestny interiér.
Dodo Dúbravský

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
06. december 2025 12:39