SAD TRNAVA je pripravená investovať do kúpy nových mestských a medzimestských autobusov sumu prevyšujúcu 100 miliónov korún. Podľa riaditeľa Milana Hulku až ukončenie vyhláseného verejného obstarávania ukáže, koľko autobusov a akej značky pribudne do autoparku trnavskej SAD. Či to bude ešte v tomto roku, závisí aj od dodávateľa, pretože nie každý má autobusy na sklade. Hlavné kritériá pri nákupe autobusov sú podľa Hulku kvalita, cena a prevádzkové náklady. SAD Trnava má momentálne okolo 300 autobusov s priemerným vekom 12 rokov, čo je podľa riaditeľa na slovenské pomery bežný štandard. Súčasťou SAD Trnava sú odštepné závody v Piešťanoch, Senici a Hlohovci. V minulom roku 49-percentný balík akcií SAD Trnava od Fondu národného majetku kúpila za 104 miliónov korún spoločnosť Print Centrum.
CONNEX TRANSPORT AB má aj naďalej záujem o vstup do Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) Bratislava, a. s. Svoju účasť zvažuje aj v tendri o akcie SAD Žilina, Trenčín a Lučenec. Ak by v prípade vyhlásenia opakovaného tendra na SAD Bratislava neboli jeho podmienky stanovené korektne, čím by znemožnili účasť Connexu v súťaži, ten je ako pôvodný víťaz odhodlaný domáhať sa svojich práv súdnou cestou, uviedla pre TASR finančná kontrolórka Connex pre SR a ČR Alena Rušová. "Connex sa i napriek tomu, že zamietol pôvodný návrh kúpnej zmluvy, snaží iniciovať diskusiu s Fondom národného majetku a dotiahnuť spomínaný predaj do úspešného konca, zatiaľ však bez výraznejších výsledkov," povedala A. Rušová. Dôvodom zamietnutia návrhu zmluvy, ktorú FNM predložil švédskej firme, bol podľa švédskeho dopravcu jej nesúlad s privatizačnými podmienkami stanovenými na začiatku súťaže. Kým vtedy štát sľuboval pre strategického investora 66-percentný podiel v podniku, na základe zmluvy s FNM by sa stal Connex len 58-percentným podielnikom. Po odkúpení 49 % akcií v prvej etape mal ako investor zvýšiť základné imanie. Až následne by mu vznikol nárok na kúpu ďalších akcií. Pri pôvodnej výške imania zodpovedal tento počet cenných papierov 17 %, po zvýšení už išlo približne len o 9 %. Cena jednej akcie by sa tak pri Connexom navrhnutej kúpnej cene neúmerne predražila. Jedno z riešení vidí Connex aj v odkúpení 49 + 2 % akcií, čím by získala v SAD majoritu.
RAKÚSKY KONCERN OMV oznámil rekordné výsledky pri vrtoch zemného plynu v Pakistane. Pri skúšobných vrtoch na pakistanskom ťažobnom poli Sawan dosiahla denná produkcia zemného plynu 2,7 mil. kubických metrov, čo je doteraz najvyšší objem dosiahnutý rakúskym koncernom pri jednom vrte. Pole Sawan, ktoré prevádzkuje OMV Exploration GmbH, leží 500 km od prístavného mesta Karáčí. Od konca roku 2003, keď sa začne pravidelná ťažba, tu koncern plánuje denne vyťažiť 9 mil. metrov kubických zemného plynu. S celkovým objemom ťažby 14 mil. kubíkov sa tak OMV stane najvýznamnejším medzinárodným koncernom pôsobiacim v oblasti ťažby zemného plynu v Pakistane.
POČET predaných osobných áut na českom trhu v prvom štvrťroku takmer stagnoval, pričom Škoda Auto zaznamenala pokles predaja približne o 10 %. Informoval o tom Svaz dovozců automobilů (SDA). Počet nových osobných vozidiel, predaných na českom trhu počas obdobia január až marec, stúpol medziročne o 0,19 % na úroveň 34 206 automobilov. Rozdiel oproti prvému štvrťroku minulého roku predstavuje 65 predaných áut.
Najpredávanejšou značkou boli ako zvyčajne výrobky firmy Škoda Auto, avšak automobilka zaznamenala medziročný pokles predaja o 10,43 % na 16 006 áut. Podiel firmy Škoda Auto na českom trhu sa znížil na 46,8 % z úrovne 50 %, zaznamenanej na konci minulého roku. Najobľúbenejšími zahraničnými značkami boli Peugeot a Volkswagen, za ktorými nasledovali značky Renault a Opel. Spomedzi luxusných značiek boli najviac vyhľadávané vozidlá Jaguar a Porsche. Výsledky tiež naznačujú, že každé druhé osobné auto, predané na českom trhu, patrí do kategórie malých vozidiel a každé piate do strednej triedy.
StoryEditor