Po niekoľkomesačnom naťahovaní verejnosti, hlavne webovými médiami, ktoré sa začalo s predstavením konceptu Mission L, konečne máme oficiálne obrázky aj info. Nový typ Škoda Rapid bude mať premiéru až na septembrovom autosalóne v Paríži. Škoda však uvoľnila prvé zábery na túto mimoriadne dôležitú novinku v jej portfóliu.
Marketingu Škody sa podarilo držať médiá na špičkách celé deväťmesačné „tehotenstvo“ nového typu. Prinášame stručnú históriu mediálneho pochodu Škody Rapid.
September 2011
Presne pred deviatimi mesiacmi ukázala Škoda svetu na Autosalóne IAA vo Frankfurte koncept Mission L. Okamžite bolo všetkým súdne mysliacim ľuďom jasné, že toto nie je spôsob, ako predstaviť nový dizajnérsky smer, ale že Mission L budú vyrábať. Krátko po autosalóne bolo odhalené, že nový typ sa bude volať Rapid.
Jeseň – zima 2011
Webové médiá sa predbiehali v tom, kto prinesie novšie a horúcejšie informácie a hlavne zaručene autentické obrázky.
Apríl – máj 2012
Marketing Škody naďalej „pracoval“. Najprv sa na webovej stránke objavili fotografie ľahko maskovaného prototypu. Potom prišla ďalšia informácia a fotografia s tým, že Škoda počas vývoja trápila Rapid aj na severnej slučke Nürburgringu. Či šlo o skutočný vývoj, alebo len prechádzku zeleným peklom, ukáže až osobná skúsenosť. Nasledovali ďalšie výlety maskovaných Rapidov najmä po Česku, ktoré nebolo možné ignorovať.
Jún 2012
Menej známym, no dôležitým krokom, bolo predstavenie nového Seatu Toledo. Ten sa bude pre zefektívnenie výroby produkovať na rovnakej linke ako Rapid. Je celkom jasné, že obe autá budú zdieľať toľko dielcov, koľko bude pre nestratenie vlastnej tváre a identity únosné.
Rapid je neodškriepiteľne vývojovým postupom konceptu Mission L. Má nový dizajn, ostrejšie hrany, rezané línie a kompletne nový predok, ktorý pripomína nový VW. Celkovo ide o naozaj vydarený svieži dizajn. Úspešný vzhľad bude v tak nabitom segmente naozaj kľúčový.
„S týmto modelom stanovujeme nové meradlá v segmente kompaktných vozidiel: ŠKODA Rapid je priestranný, elegantný a zároveň dostupný automobil pre celú rodinu. Presvedčí chytrými riešeniami, najmodernejšou technikou a vysokou hospodárnosťou. Ide o automobil, ktorý umožňuje príjemnú, cenovo dostupnú a ekologickú mobilitu. Jednoducho správne vozidlo v správnom čase,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO, prof. Dr. h.c. Winfried Vahland.
Nasledujúce informácie nie sú oficiálne potvrdené, ale môžeme ich považovať za finálne. Rapid je dlhý 4 480 mm, široký asi 1 700 mm a rázvor osí kolies má 2 600 mm. Zadná vlečená náprava má torznú skrutnú priečku, vpredu klasický McPherson.
Jednoduchá zadná náprava umožňuje až neskutočne veľký objem kufra 517 l. O lepšiu využiteľnosť kufra sa postarajú nielen veľké zadné dvere, ale aj samostatne výklopné zadné okno.
V ponuke majú byť od začiatku štyri motory najprv v šesť-, neskôr sedemvýkonových verziách. Prekvapivým základom ešte bude známy trojvalec 1,2 HTP so 75 k. Nad ním je 4-valec 1,2 TSI s výkonmi 75, 85 a 105 k. Najvýkonnejšia benzínová verzia bude 1,4 TSI s výkonom 122 k. Nateraz jediným naftovým motorom bude 1,6 TDI 105 k, neskôr má prísť aj slabšia verzia tohto motora s výkonom 90 k. Všetky motory budú spojené so 6-stupňovým manuálom, za príplatok sa dá získať 7-stupňové DSG III.
Škoda Rapid by sa na Slovensku mohla objaviť začiatkom roka 2013 s cenou základného modelu na úrovni 11 000 eur.
Rapid je vhodným doplnením palety Škoda Fabia a Octavia. Tento „segment A“ dnes predstavuje 36 % svetového auto trhu. V rámci triedy pripadá podiel 42 % na modely so stupňovitou zadnou časťou, teda sedan a liftback. Podľa odborníkov, počet tohto typu vozidiel vzrastie do roku 2020 približne o 50 %. Veľký podiel na tom budú mať práve ázijské trhy ako Rusko, India a Čína.
Pripravené v spolupráci s: