Zvykne sa tomu hovoriť „svadba z rozumu“. A platí to aj v automobilovej brandži. Koncerny, automobilky a ich známe značky spájajú svoje sily, aby boli úspešné aj v ekonomicky čoraz náročnejších podmienkach. Francúzsky koncern PSA (Peugeot/Citroën) už roky spolupracuje s BMW Group, ako aj s japonským Mitsubishi Motors. Približne pred piatimi rokmi predstavili Francúzi svetu dvojicu nových SUV. S modelmi 4007 a C-Crosser sa vďaka pomoci a spolupráci s Mitsubishi vrátili do segmentu ľahkých terénnych automobilov po viac než štyridsaťročnej odmlke.
V ostatných mesiacoch prešli oba modely drobnou modernizáciou a modelovú ponuku oboch značiek obohatili nové dvojčatá 4008 a Aircross. Peugeot 4008 sme si vyskúšali vybavený novým turbodieselom 1,8 HDI.
Elegán do mesta aj do terénu
Peugeot 4008 poskytuje vďaka pohonu všetkých štyroch kolies pocit slobody a zvýšenú jazdnú pohodu. Priestranné, kompaktné a ľahko ovládateľné auto sa hodí do mestského prostredia, ako aj do ľahkého terénu. Od početnej konkurencie sa model odlišuje moderným štýlom a charakteristickou eleganciou. Jeho proporcie a línie naznačujú dynamické vlastnosti vozidla, auto má vlastný štýl a nesie nové estetické kódy značky. Maska chladiča, ktorá akoby sa „vznášala“, ponúka šelmovitý tvar svetlometov s charakteristickým vizuálnym podpisom: vpredu je rad LED svetiel pre denné svietenie, ktoré zdôrazňujú svetlomety, a zadné svetlá sú tvorené tromi červenými „pazúrmi“. Bojovný charakter automobilu podčiarkuje použitie zvislých línií na maske chladiča, chráničov spodnej časti karosérie a veľkoryso vykrojených lemov blatníkov pripravených prijať veľké kolesá.
Vzdušný interiér
Presklená strecha zabezpečuje cez deň dostatok svetla na palube vozidla, vzbudzuje pocit priestrannosti a pohody. Prístrojovú dosku tvoria hlboké ciferníky, ktoré vyjadrujú dynamický štýl a uľahčujú čítanie informácií. Kožený volant umožňuje ovládať funkcie ako audiosústavy, tempomatu a súpravy hands-free Bluetooth. Peugeot 4008 je sériovo vybavený audio systémom so zabudovaným CD prehrávačom a dekodérom MP3. Pre náročných je k dispozícii hi-fi zariadenie Rockford Fosgate, ktoré je vybavené 8-kanálovým zosilňovačom s výkonom 710 W a 9 reproduktormi rozmiestnenými v kabíne, z ktorých sa reproduktor basov nachádza v batožinovom priestore.
Auto má zásuvku jack, USB v stredovej lakťovej opierke, ako aj rozhranie Bluetooth, umožňuje tak cestujúcim pripojiť ich mobilný telefón alebo multimediálne prehrávače. Navigačný systém s farebnou 7-palcovou dotykovou obrazovkou má 30 GB pevný disk, obsahuje mapy, tretina jeho kapacity je vyhradená na ukladanie hudobných titulov. Peugeot 4008 má skutočne bohatú výbavu. Bezkľúčový prístup a štartovanie, 18-palcové hliníkové disky, navigačný systém s dotykovou obrazovkou, cúvaciu kameru a množstvo iných drobnosti.
Triezve rozmery
Platforma 4008 je sčasti prevzatá od 4007 a bola skrátená klamlivým zmenšením predných a zadných dverí. Jej dlhý rázvor (2,67 m) a široký rozchod sú zachované, aby sa dodržala dobrá vnútorná priestrannosť pre predné aj zadné sedadlá, ako aj priestranný batožinový priestor s objemom až 442 dm3. Peugeot 4008 je obzvlášť univerzálny automobil, a to vďaka jeho kompaktnosti. Novinka poskytuje primárnu bezpečnosť na vysokej úrovni, sériovo mu nechýba ESP so zabudovaným protišmykovým a protipreklzovým systémom, má deformovateľnú konštrukciu karosérie so zosilnenou pásovou výstuhou, ktorá zabezpečuje vysokú úroveň absorpcie energie v prípade čelných, zadných alebo bočných nárazov.
Sila motora sa prenáša na vozovku prostredníctvom pohonu 4x4, ktorý je riadený elektronicky. Vodič má na výber z troch spôsobov pohonu: 2WD sa používa na suchej asfaltovej ceste, prioritou je optimálna spotreba. Režim pohonu štyroch kolies 4WD je normálny bežný jazdný režim vozidla. Krútiaci moment je rozdelený medzi nápravy. V režime LOCK je pohon všetkých štyroch kolies permanentný a krútiaci moment je z väčšej časti smerovaný na zadné kolesá, používa sa v sťažených jazdných podmienkach.
Silný aj úsporný
Testovaný Peugeot 4008 bol vybavený celkom novým štvorvalcovým turbodieselom 1,8 HDI so silou 150 koní. Motor nás v mnohom milo prekvapil a len potvrdil už známu skutočnosť, že koncern PSA patrí k najlepším konštruktérom a výrobcom naftových motorov. Dostatočne silný agregát teší vodiča ochotou akcelerovať v širokom rozmedzí otáčok. Pri bežnej jazde si auto nežiada časté preraďovanie rýchlostných stupňov, čo je pohodlné aj bezpečné. Chválime aj nízku spotrebu, robustné auto si počas nášho testovania vystačilo so 7,5 litra nafty na sto kilometrov, čo je vzhľadom na záťaž veľmi slušná hodnota.
Pripravené v spolupráci s:
