Motoristické klebety na internete opäť žijú témou číslo jeden. Ako bude vyzerať a čo bude mať pod kapotou nástupca legendárneho Enza. Maskovaný testovací prototyp je možné vzhliadnuť v okolí Maranella.
Iba necelý rok chýba do dátumu odhalenia najväčšieho Ferrari tohto desaťročia. Interne má vrcholný typ označenie F70. Tento druh označovania spustil typ F40 koncom 80. rokov.
Nedávno sa objavili dve fotografie, ktoré prichytili pred továrňou v Maranelle prototyp s oveľa ľahším maskovaním než tomu bolo dosiaľ. Jasné, že nie je možné vyčítať z fotografií, ako reálne F70 bude vyzerať. Môžeme však povedať, že minimálne siluetu si berie z predchodcu Enza. Jeho charakteristický dizajn bude určovať dlhý plochý nos, dopredu posunuté čelné sklo a karoséria zvažujúca sa pozvoľne k hrane auta. Teraz je to možno preoblečená 458 Italia (aspoň podľa kabíny), ale auto je na pohľad širšie než 458-ka.
Na Pekinskom autosalóne poodhalil iba Amedeo Felisa z Ferrai, že pohon Ferrari F70 bude s veľkou pravdepodobnosťou hybrid. Je to jediná cesta, ako splniť emisné predpisy CO2. Už nie je možné to riešiť iba redukciou hmotnosti. Nástupca Enza bude vážiť asi toľko, čo Ferrari FXX, ktoré má 1 157 kilogramov. Konštrukcia bude kombináciou hliníka a karbónu.
Ak by teda F70 naozaj malo takúto hmotnosť, bola by to riadna novinka. Klebety totiž hovoria o chystanom motore s výkonom vyše 900 koní. Nič nie je jasné, kolujú však informácie o tom, že pod kapotu poputuje vidlicový dvanásťvalec s objemom 6,3 litra a k nemu elektromotor. Tento variant môže dosahovať 920 koní. Jeden zákazník Ferrari, ktorý už má údajne F70 zabezpečené, však má z továrne informáciu, že Ferrari dostane okrem V12 aj dve turbodúchadlá a pohon oboch náprav. To by v konečnom dôsledku mohlo dať okolo 1 000 koní! Motor bude spriahnutý so 7-stupňovou prevodovkou s dvoma spojkami. A ako čerešničku na torte, človek ktorý odfotil prototyp v komentári, napísal, že zvuk motora je bližší k formule 1 než k cestnému autu.
Pripravené v spolupráci s: