StoryEditor

Malé mestské auto s možnosťami "kombika"

30.05.2011, 00:00
Rodinných modelov označených ako MPV je na trhu čoraz viac. Dobré renomé v tomto segmente si stálice neustále udržiavajú.

Medzi ne isto patrí aj nedávno upravená Honda Jazz, ktorá oslovila za ostatné roky už viac ako pol milióna motoristov. Po dvoch rokoch prichádza Jazz s atraktívnymi a výraznými zmenami.




Dynamický vzhľad

Inovované auto prešlo úpravami aj napriek tomu, že Japonci sa pri nich zamerali hlavne na zachovanie vlastností, ktorými tento model vynikal. Máme na mysli jeho flexibilitu, praktickosť a, samozrejme, spoľahlivosť. Vzhľad vozidla, a tým aj jeho aerodynamiku, ovplyvnili zmeny predného a zadného nárazníka. Nový Jazz dostal krajšiu mriežku chladiča a predné svetlomety, do ktorých sú veľmi vkusne umiestnené smerovky. Zmeny sa dotkli i zadných svetiel. Červená farba teraz zaberá viac miesta a odlišuje benzínové verzie od celkom novej podoby Jazz Hybridu. Bočné línie zostali zachované.

Štýlovosť a flexibilita interiéru sa v prípade nového Jazzu ešte zvýšila. Napríklad podsvietenie prístrojovky má teraz oranžovú farbu, ktorá kontrastuje s tmavou palubnou doskou. Tri veľké analógové ukazovatele sú veľmi dobre čitateľné. Vynovená palubná doska je prehľadná. S výnimkou toho, že na malý okrúhly digitálny ukazovateľ klimatizácie musíte viac sústrediť pohľad, aby sa dalo zistiť, ako je nastavená – najmä vtedy, ak do kabíny svieti počas dňa intenzívnejšie slnko.

Variabilný interiér
Najväčšou prednosťou tohto modelu je jeho prispôsobivosť. Auto je vybavené systémom Magic seats, čo znamená, že zadné sedadlá sa dajú sklopiť do roviny s podlahou batožinového priestoru, v dôsledku čoho vznikne rovina s dĺžkou 1,72 m. Dokonca aj keď sú predné sedadlá posunuté celkom dozadu, dajú sa tie zadné úplne sklopiť. Okrem toho auto je vybavené systémom, ktorý dovolí manipulovať sedákmi zadných sedadiel tak, že ich možno dať do zvislej polohy. Medzi podlahou a stropom tak vznikne priestor s výškou takmer 1,3 m. Novinkou je sklopenie operadiel zadných sedadiel dozadu.

Základný objem kufra je bezmála 340 l. Pri sklopených sedadlách vzrastá batožinový priestor až na 1 320 l (po strop) bez priestoru pod podlahou kufra.

Tichý a úsporný

Pod kapotou testovaného modelu bol prepracovaný štvorvalec 1,4 l s nadpriemerným výkonom 73 kW . Agregát je príjemne živý už v spodnom pásme otáčok, no ručička otáčkomera s ľahkosťou stúpa až k maximálnym hodnotám, tak ako je to už tradíciou pri modeloch tejto značky.

Priamo úmerne však stúpa i hluk v kabíne. Pri diaľničnom tempe sa ručička otáčkomera pohybuje okolo hodnoty 4 000.

Radenie päťstupňovej manuálnej prevodovky je japonsky presné a krátke. Manévrovanie je veľmi ľahké a nie je problém otočiť sa takmer kdekoľvek. Podvozok pohltí dosť nerovností a jeho hlukové prejavy sú na prijateľnej úrovni. Plusom tohto malého modelu je aj spotreba. V meste, a to aj pri športovejšej jazde, neprekročí hranicu 7,0 l na 100 km a v kombinovanom režime je to 5,5 l.

Honda Jazz je zaradená do segmentu malých automobilov, no svojimi schopnosťami a s benzínovým agregátom 1.4 i-VTEC ašpiruje na titul plnohodnotného rodinného auta.

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
06. december 2025 11:46