Už na prvý pohľad je to robustné auto a má skutočne rafinovaný dizajn. Jeho štýl je možné označiť skôr za elegantný než športový. Nie je veľkolepý, napriek tomu zaujme. Francúzi sa netaja tým, že s novým modelom 508 chcú zaujať hlavne firemnú klientelu, a v nej sa „nosí“ konzervatívnosť.
Peugeot 508 sa pýši triezvymi tvarmi a možno aj preto má na konte viac medzinárodných ocenení. Medzi nimi napríklad cenu Najkrajší automobil 2011 Autosalónu Shanghai 2011 alebo Automobil roka 2012 v Estónsku či Continental Irish Car of the Year v Írsku. Úspešné auto sme si vyskúšali vo verzii SW (kombi) vybavené najsilnejším dieselovým dvojlitrom s manuálnou prevodovkou a s výbavou Allure. Bolo to skutočne príjemné.
Kombi s líniou
Veľký firemný emblém leva na členitej prednej kapote, mohutný nárazník, šikmé, číre reflektory a nízke čelné sklo plynulo prechádzajúce do sklenej strechy. Zadná časť klesá pozvoľna, vytvára pritom priestor kufru. Pri pohľade zboku si pozorné oko všimne vyššiu kontúru okien a prepracované disky kolies. V našom prípade mali priemer osemnásť palcov.
Je to „kus“ auta a cítiť to aj vnútri. Na prvý pohľad je menej miesta. Po nasadnutí nastáva moment prekvapenia. Pohodlný posed za volantom si nachádzajú aj vodiči vyšších postáv, miesta je dosť aj na zadných sedadlách, a to dokonca aj pre dlhšie nohy. Peugeot 508 za to vďačí dlhšiemu rázvoru s hodnotou 2 817 mm. Batožinový priestor má základný objem 560 dm3, v prípade vybavenia auta s plnohodnotným rezervným kolesom je to 518 dm3. Ak niekto potrebuje preniesť náklad, kufor ochotne narastá sklápaním sedadiel.
Atmosféra na palube
Veľké sedadlá sú poplatné dobrej povesti pohodlných francúzskych limuzín. Poskytujú oporu pri dlhších cestách, ako aj pri rýchlych prejazdoch zákrutami. Zadná lavica je prioritne tvarovaná pre dvojicu pasažierov, ponúka im komfort pilotného sedenia. Materiálom, ergonómii a dielenskému spracovaniu nového Peugeotu 508 SW niet čo vyčítať. Patrí na vrchol triedy. Výhrady môžeme mať azda len k odkladacím priestorom, ktoré by mohli byť väčšie a zišli by sa aj schránky na drobnosti, ako sú mince či mobil. Chválime audionavigačný systém. Jeho ovládanie je jednoduché aj vďaka multifunkčnému volantu.
Auto informuje vodiča o aktuálnej rýchlosti aj cez takzvaný HeadUp displej. Údaje o rýchlosti sa zobrazujú na malom čírom skle, ktoré sa nachádza v zornom poli vodiča. Je dobre viditeľný aj počas slnečného dňa. Auto sa otvára a štartuje pôsobivo, a to pomocou elektroniky. Batožinový priestor je prístupný cez piate dvere, otvárajú sa elektricky. Kľúč je bezkontaktový a motor sa spúšťa po zatlačení tlačidla Start/Stop, ktoré sa nachádza vľavo od volantu, podobne ako v prípade Porsche. Náhoda a či zámer?
Diesel s temperamentom
Naftový dvojliter s prepĺňaním operuje silou 163 koní, a to je aj približne na poldruhatonové auto skutočne dosť, obzvlášť, ak má k dispozícii silný záber reprezentovaný krútiacim momentom s maximom 340 Nm. Peugeot 508 SW ochotne zrýchľuje v celom rozsahu otáčok. Kvôli ekológii aj kvôli ekonomike prevádzky je auto vybavené plynovým pedálom, ktorý má dva stupne.
Ak šliapnete na podlahu, auto ochotne vyrazí vpred. Ak nohou pritlačíte, v krízovej situácii alebo s chuťou pretekať, ponúkne výkon navyše. V konečnom dôsledku si ani neuvedomujete, že sedíte v rodinnom kombi. Tempo sto kilometrov za hodinu zvláda za čas menej ako deväť sekúnd a na ceste z Komárna do Bratislavy, teda približne na sto kilometroch spotrebuj naftu zhruba za sedem eur. Vzhľadom na veľkosť, bezpečnosť a ponúkaný komfort je to veru slušné.
