StoryEditor

MOTOSPRAVY

22.04.2003, 00:00

FORD MOTOR CO. dosiahla za prvý štvrťrok 2003 zisk 896 miliónov USD vďaka redukcii nákladov a zlepšenia tržieb. V prvom kvartáli minulého roka mala automobilka ešte stratu 1,1 miliardy USD. Aj napriek súčasnej neistej geopolitickej situácii očakáva svetovo druhá najväčšia automobilka nárast celkových tržieb v tomto roku na 1,2 miliardy USD. Ford zaznamenal aj nárast cien svojich akcií o 45 centov za akciu. Náklady sa v prvom štvrťroku znížili o 638 miliónov USD. Predaj automobilov značky Ford v sledovanom období mierne klesol, spoločnosť však zaznamenala nárast celkových výnosov o 3,2 % na 40,9 miliardy USD.
GENERAL MOTORS (GM) varoval, že napriek výraznému rastu zisku za prvý štvrťrok možno ročné výsledky pre neisté ekonomické podmienky nedosiahnu plánovanú úroveň. Akcie na Wall Streete reagovali na varovanie poklesom, americké a európske vládne dlhopisy sa posilnili. Najväčšia svetová automobilka zaznamenala za prvé tri mesiace roka čistý zisk 1,48 mld. USD, resp. 2,71 USD na akciu, keď za rovnaké obdobie pred rokom to bolo 228 mil. USD, resp. 0,57 USD na akciu. Výsledkom pomohol predaj zbrojárskej divízie, ktorým firma získala jednorazový príjem vo výške 505 mil. USD.
ŠKODA na začiatku tohto roka zaznamenala na trhu v ČR výrazný pokles predaja. Počet predaných škodoviek v 1. štvrťroku klesol o viac ako desatinu na 16 000 áut. Firma tak kontroluje už menej ako polovicu českého trhu. Vyplýva to z údajov, ktoré nedávno zverejnil český zväz dovozcov automobilov. Vedenie mladoboleslavskej firmy zverejnený pokles predaja nekomentovalo. Hovorca firmy Evžen Krauskopf iba podotkol, že cieľom firmy je udržať v tomto roku polovičný podiel na trhu. "Pod 50 % sme boli už vlani za mesiac marec a od polovice roka sa náš predaj postupne zlepšoval," uviedol E. Krauskopf. Automobilka však nezverejní, ktoré z jej modelov najviac spôsobili výpadok v domácom predaji.
FIAT začal spoluprácu s japonským automobilovým koncernom Suzuki. Automobilky plánujú spoločnú produkciu nového športovo úžitkového automobilu (SUV). Partnerstvo Fiatu so Suzuki je výsledkom spoločného vzťahu k americkej automobilke GM, ktorá vlastní v oboch automobilkách 20-percentný podiel. Dohodu o partnerstve uzavreli riaditeľ automobilovej divízie Fiatu Giancarlo Boschetti a prezident japonskej automobilky Suzuki Osamu Suzuki v Budapešti. Nové autá sa začnú vyrábať v ostrihomskom závode Suzuki v polovici roku 2005. Automobilky uvedú na svoje trhy dva rôzne modely SUV pod vlastnými značkami. Fiat očakáva ročný predaj na úrovni 20 tis. kusov, Suzuki chce predať 40 tis. áut. Dizajn nového automobilu vytvorí talianska spoločnosť Italdesign.

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
23. november 2024 06:24