StoryEditor

Toyota Yaris patrí k najbezpečnejším malým autám

27.11.2011, 23:00

Nová, tretia generácia modelu Toyota Yaris získala v bezpečnostných bariérových testoch Euro NCAP maximálne päťhviezdičkové hodnotenie a potvrdila tak svoj vysoký štandard bezpečnosti, ktorý je pre tento model už roky charakteristický. Auto už od svojej prvej generácie dosahovalo vynikajúce výsledky. Prvý model bol v roku 2000 vyhlásený za vôbec najbezpečnejšie vozidlo v kategórii minivozidiel. Yaris druhej generácie potvrdil kvality, v roku 2005 získal v testoch päťhviezdičkové hodnotenie. Ostatné skóre novinky, dosiahnuté v roku 2011, spĺňa už aj limity Euro NCAP, ktoré bude platné od budúceho roka. Spomínané novinky určujú prísnejšie kritériá na ochranu chodcov.
Bezpečnosť nadovšetko
Kabína Toyoty Yaris bola navrhnutá tak, aby účinne odvádzala energiu v prípade čelného, bočného aj zadného nárazu s cieľom maximálne obmedziť deformáciu priestoru pre cestujúcich. V prípade čelnej zrážky sa zmierni deformácia kabíny pohltením a rozptýlením nárazovej energie, odvádzanej od predného nárazníka cez predné pozdĺžne nosníky, predné A-stĺpiky, prahy dverí a konštrukciu spodnej časti karosérie. V novom Yarise boli použité špeciálne opatrenia na zvýšenie odolnosti v prípade bočnej kolízie -- napríklad zabudovaním priehradiek do dverových prahov na účinný prenos nárazovej energie a ochranu bočných prahov pred rozpadnutím. V konštrukcii dverí sú okrem toho použité nosníky pohlcujúce nárazovú energiu, zamedzujúce prenosu síl do interiéru.
Ako v bavlnke
Nový model je vybavený siedmimi airbagmi -- čelnými airbagmi pre vodiča a predného spolujazdca, kolenným airbagom pre vodiča, bočnými airbagmi vpredu a hlavovými airbagmi po celej dĺžke interiéru. Konštruktéri mysleli aj na maximálnu ochranu v prípade kolízie s chodcom. Do nárazníka sú zabudované absorpčné materiály, ktoré pomáhajú obmedziť nárazovú energiu smerujúcu na nohy chodca. Konštrukcia kapoty dobre pohlcuje nárazovú energiu a v mieste zadnej hrany obsahuje aj deformovateľný kryt pred čelným sklom pre lepšiu ochranu chodcov v oblasti trupu a hlavy. V predných blatníkoch je tiež použitá konštrukcia montážnych konzol, ktorá dobre pohlcuje nárazovú energiu. Štandardom je ucelený rad systémov aktívnej bezpečnosti, ako je systém ABS, elektronické rozdeľovanie brzdnej sily (EBD), systém CSC (Corner Stability Control) pre udržiavanie vozidla v stálom smere, brzdový asistent (BA), systém riadenia trakcie (TRC) a systém riadenia stability vozidla (VSC).
Jozef Kavec

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
05. november 2024 07:29