StoryEditor

Päť najočakávanejších áut leta. Hviezdi Mercedes aj Škoda

06.05.2013, 00:15
Automobilky predstavujú luxusné novinky. HN vybrali modely, s ktorými budete na ceste hviezdiť.

Škoda Superb - Mám nové línie. A som staronová Škoda 

Prešla výraznými zmenami a na prvý pohľad vám udrie do očí jej elegancia, jasné tvary a precízne línie. Oproti svojmu predchodcovi prešla výraznými zmenami, čím dopredu tlačí svoju reprezantatívnosť. Škoda Superb. Vlajková loď českej značky Škoda Auto. Vnútrajšok auta dostal nový volant a poťahy, ako aj nové farebné kombinácie prístrojovej dosky. K tomu sa pridávajú aj nové kombinácie motorov a prevodoviek. Nový Superb je navyše úspornejší. Spotreba a emisie jednotlivých motorov klesli až o 19 percent.

Najmä vďaka rozsiahlemu nasadeniu systémov Štart-Stop a využitím brzdnej energie. V ekologickom vyhotovení GreenLine dosahuje toto auto emisie CO2 len 109 g/km, čo zodpovedá spotrebe 4,2 litra nafty na sto kilometrov. Meno Superb má v ponuke mladoboleslavskej značky dlhú tradíciu. Keď prišiel v roku 2001 prvý novodobý Superb, symbolicky nadviazal na veľké reprezentatívne limuzíny Škoda, ktoré sa vyrábali v rokoch 1934 až 1949.

V roku 2008 bola uvedená druhá generácia modelu Superb s inovatívnou zadnou časťou Twindoor, od roku 2009 doplnená verziou kombi. Do dnešného dňa predala automobilka na celom svete približne 557-tisíc exemplárov svojho špičkového modelu. Superb je v súčasnosti najmladšou novinkou v rámci najväčšej modelovej ofenzívy značky v celej 117-ročnej histórii. Do roku 2015 automobilka obmení celú svoju modelovú paletu a rozšíri ju do ďalších segmentov, pričom v priemere každých šesť mesiacov príde na trh jeden nový alebo prepracovaný model. 

 

Porsche 911 Turbo - Automobilka si na 40. narodeniny darovala superšportiak 

 Modelová ofenzíva Porsche naberá na obrátkach. Tento rok to bude presne päťdesiat rokov, čo Nemci na autosalóne vo Frankfurte predstavili svoj legendárny model 911. Silný prototyp 911 Turbo debutoval len o desať rokov neskôr. Štyridsiate narodeniny si automobilka pripomína dvojicou nových výkonných kupé 911 Turbo a 911 Turbo S, obe tvoria vrchol slávneho modelového radu. K dispozícii majú z technickej stránky prakticky všetko. Pohon všetkých kolies, aktívne natáčanie zadnej nápravy, prispôsobivú aerodynamiku, ako aj výkonné LED svetlomety. O pohon sa stará plochý šesťvalec so silou 560 koní, prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel.

Podvozok stojaci na 20- palcových kolesách má o 100 mm dlhší rázvor náprav a je citeľne odľahčený. Jeho súčasťou sú aj keramické kotúčové brzdy a elektronický stabilizačný systém PDCC. Výsledkom sú vynikajúce dynamické parametre nového Porsche 911 Turbo. Verzia Turbo S si so severnou slučkou známeho okruhu Nürburgring poradila v čase pod 7:30 minút. Auto bolo, samozrejme, vybavené štandardnými pneumatikami a bolo v sériovej podobe bez úprav. Dôležitý detail na záver. Obe nové 911-ky Turbo si nielen ponechávajú charakteristický hrubý hlas motora a výfuku, na ktorý má značka patentové práva, ale vzrušujúci rev šesťvalcového turba má možnosť posádka vnímať dokonca aj intenzívnejšie. Do kabíny sa hlas agregátu na želanie prenáša za pomoci audiosústavy, veď to zvyšuje pôžitok z jazdy. 

 

Mercedes-Benz GLA - Budete sa v ňom cítiť ako v jazdeckom sedle 

Mercedes-Benz svojím modelom GLA napodobňuje značku Mini. Vidieť to najmä na reflektoroch s laserovou technológiou, ktoré slúžia ako projektory. Práve Mini už pred pol rokom ukázalo, že aj auto zaparkované v garáži môže pred seba premietať obrazy a filmy zo smartfónov, siete alebo z pevného disku. No a práve koncept Mercedes-Benz GLA, ktorý nedávno debutoval na autosalóne v Šanghaji, predstavuje víziu nemeckej automobilky o sériovej podobe jej nového kompaktného SUV. Inovatívny dizajn charakterizuje výrazná kapota motora s prelismi a športová maska s centrálne umiestnenou trojcípou hviezdou.

Typické pre SUV sú pri koncepte výrazné vonkajšie zrkadlá na dvoch vzperách chránené mriežkou a predná ochrana spodnej časti nárazníka. GLA púta pozornosť aj matným lakom strieborného odtieňa Alubeam, štúdii nechýbajú ani bočné okná bez rámov či zapustené kľučky dverí, ktoré sa stlačením tlačidla vysunú von. Dvadsaťpalcové disky GLA sa tvarom podobajú turbíne. Dostali pneumatiky 255/45 R 20 vyvinuté špeciálne pre tento koncept. Interiéru konceptu dominujú vzájomne kontrastujúce koža a tmavý galvanizovaný hliník. Štyri samostatné sedadlá tvarom i sýto hnedou prírodnou kožou pripomínajú sedlá. Auto má preplňovaný benzínový štvorvalec (155 kW/211 k), automatickú dvojspojkovú prevodovku 7G-DCT a systém pohonu všetkých kolies 4MATIC. 

 

Mazda 6 - Auto s kontom top svetových ocenení 

Mazda 6 získala prestížne ocenenie red dot design award, ktoré udeľuje Dizajnové centrum Severného Porýnia – Vestfálska už od roku 1955. Toto ocenenie patrí k najvýznamnejším dizajnérskym súťažiam na svete a o výsledkoch rozhodovala porota zložená z 27 nezávislých odborníkov na dizajn. Posudzovali jednotlivé produkty na základe deviatich kritérií. Pri Mazde 6 vyzdvihli vysokú úroveň dizajnérskej inovácie štýlu KODO. Najväčšia v Európe predávaná Mazda vychádza z koncepčnej štúdie Takeri.

Aj vďaka tomu, že využíva plnú paletu prevratných technických riešení Skyactive Technology, prináša pre Mazdu typický pocit úzkeho prepojenia vodiča s vozidlom. V súlade s víziou udržateľného Zoom-Zoom ponúka najnovšia vlajková loď značky Mazda tiež vynikajúcu hospodárnosť, dynamiku a bezpečnosť. Japonská značka má na konte už aj niekoľko iných ocenení, napríklad European Design Award 2012 nemeckého časopisu Auto Bild (pre model CX-5) alebo prvé miesto v kategórii koncepčných automobilov (Mazda Takeri) v súťaži Automotive Brand Contest 2012, vyhlasovanej združením German Design Council. 


 

Honda Civic 1,6 i-DTEC - Mestský kompakt, ktorý berie ohľad na drahú naftu

Honda sa prispôsobuje štýlu európskych motoristov. A najmä drahým palivám. Jej kompaktný model Civic dostal do ponuky moderný diesel s objemom 1,6 litra. Aktuálna, v poradí už deviata generácia modelu Civic bola prvýkrát predstavená v roku 2011 na autosalóne vo Frankfurte. Dnes je na trhu po malej modernizácii techniky a vzhľadu a vyznačuje sa prepracovanými vlastnosťami, nižšou spotrebou a vyššou dynamikou. No a stúpajúce ceny palív v Európe v kombinácii s čoraz prísnejšími ekologickými predpismi viedli značku Honda k predstaveniu Earth Dreams Technology, čo je označenie pre novú generáciu pohonných jednotiek vyznačujúcich sa vysokými jazdnými výkonmi v kombinácii s nízkou spotrebou za dostupnú cenu.

V Európe navyše neustále stúpa obľuba dieselových motorov, ktoré v segmente C teraz predstavujú viac ako polovicu trhu. Takýto podiel začínajú pomaly dosahovať aj motory s emisiami CO2 pod 120 g na kilometer. Nový motor Honda 1,6 l i-DTEC je určený výhradne pre európsky trh a bude sa vyrábať v továrni značky Honda v britskom Swindone. O význame tohto nového dieselového motora pre predajné plány značky v Európe svedčí aj to, že na jeho výrobu bola v továrni vybudovaná úplne nová výrobná linka s kapacitou 500 jednotiek denne.

Pri práci na dve zmeny to znamená jeden vyrobený motor za každých 138 sekúnd. Na novej linke sa okrem nových 1,6-litrových budú vyrábať aj existujúce 2,2-litrové motory i-DTEC. 1,6-litrový dieselový motor i-DTEC bude v priebehu roka 2013 dostupný aj pre novú Hondu CR-V (ktorá sa bude tiež vyrábať v HUM). V budúcnosti bude filozofia Earth Dreams Technology uplatnená pri všetkých pohonných jednotkách značky Honda. 

Snímky: Mercedes-Benz, Škoda, Mazda, Honda, Porsche

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
18. apríl 2024 14:12