Za projektom vozu Trekka stojí nápad novozélandskej spoločnosti Motor Industries International, ktorá v šesťdesiatych rokoch hľadala možnosti, ako vyrábať úžitkový automobil pre farmárov. Pôvodne sa uvažovalo, že by auto poháňali agregáty od britskej firmy Bradford, potom sa ale konštruktéri zamerali na Škodu. Tá totiž aj v čase socializmu bola na Novom Zélande známa - dovážala sem modely Octavia a potom aj 1000 MB.
Trekka sa začala vyrábať v roku 1966 a využívala práve pohon zo Škody Octavia. Išlo teda o štvorvalcový motor s objemom 1,2 litra, ktorý bol schopný produkovať 35 kW (47 k) výkonu. Poháňal zadnú nápravu, čo nie je práve ideálne pre pohyb v teréne.
Karosériu vozidla tvoril obyčajný plech a očividne u neho na dizajne príliš nezáležalo. Oveľa dôležitejšie bolo, že išlo o pomerne ľahký model, ktorý vážil len okolo 500 kg. Existoval jednak ako pick-up, jednak ako vozidlo s plátenou strechou. Farmári sa však na ňu sťažovali, pretože prepúšťala vodu, a tak sa potom vyrábala aj pevná laminátová nadstavba.
S pohonom zadnej nápravy bol samozrejme mimo spevnených ciest problém. Firma to vyriešila rýchlo tým, že zavolala technika Raya Stona, ktorý mal skúsenosti so stavbou pretekárskych vozidiel. Ten na Trekku namontoval diferenciál s obmedzenou svornosťou.
O Trekku bol veľký záujem, takže sa exportovala aj do Austrálie alebo na Fidži. Slúžila tiež vo vojne vo Vietname. Do konca výroby v roku 1973 bolo postavených okolo 2500 exemplárov. Voz sa na Novom Zélande stal akousi ikonou, ktorá ukazovala, že aj tamojší ľudia vedia stavať automobily. Ešte dnes ju možno na ulici stretnúť alebo nájsť v zbierkach hrdých majiteľov.
Nový Zéland ale nebol jediným miestom, kde Škoda uspela v nám celkom neznámej podobe. Ďalším počinom bol na konci šesťdesiatych rokov voz Skopak vyrábaný v Pakistane. Podivný názov je zloženinou mien Škoda, Pakistan, Karáčí. Opäť išlo o pol tony ťažký úžitkový model postavený na šasi Škody Octavia. Fungoval v mnohých podobách a podobne ako Trekka mal otvorenú verziu, pick-up alebo laminátovú zastrešenú variantu.
Pakistanská verzia škodovky - Skopak.