Alfa Romeo Giulia bola (a stále je) jednou z najočakávanejších automobilových noviniek roka 2015. Reprezentuje typ, ktorý má oživiť slávnu taliansku značku. Giulia prináša po mnohých rokoch opäť zadný náhon. Šéf inžinier vývoja Giulii, Philippe Krief poskytol britským novinárovom rozhovor o vývoji a príprave výroby novej Alfy.
Zamestnanci museli pri vývoji a príprave výroby čeliť mnohým problémom. Sedan totiž museli navrhnúť a postaviť len za 2,5 roka! Úplne od základov, s úplne novou koncepciou a prístupom ku kvalite. „Spýtajte sa každého výrobcu, či je možné navrhnúť auto za dva roky. Každý vám povie, že je to nemožné. Štandardom v automobilovom priemysle sú štyri roky, najviac päť. My sme to museli stihnúť za dva a pol roka,“ hovorí Philippe Krief.
Bol 29. apríl 2013. V tej dobe pracoval Krief pre Ferrari, keď dostal telefonát: „Musíš prísť a postaviť novú Alfu, musíme spraviť niečo úplne odlišné. Zober pár chlapov a popremýšľajte o tom. Máte na to dva roky a dva mesiace!“ Sergio Marchionne mal pravdu keď hovoril, že jediná cesta ako stihnúť krkolomný termín bolo spraviť to úplne odlišne. Krief zostavil tím desiatich odborníkov z rôznych oddelení aby určili parametre pre Giuliu. „Stále sme boli spolu, mali sme veľké množstvo nápadov a dokázali sme o nich rýchlo rozhodovať, toto vo veľkej spoločnosti nedosiahnete,“ dodáva Krief.
Konštruktéri museli neustále myslieť na pomer hmotnosti a výkonu, ktorý bol kľúčovým kritériom pri vývoji auta. Cieľ bol jasný. Váha musela ukázať okolo 1 500 kg pre vrcholnú verziu QV. „Ramená podvozku sú z hliníka, rovnako ako motory, dvere a blatníky. Najvýkonnejšia verzia má dokonca veko kufra a strechu z uhlíkových vlákien. Dokonca aj konštrukcia sedadla a hnací hriadeľ je z uhlíkových vlákien,“ dodáva Krief.
Philippe Krief je bývalý inžinier Ferarri a tvrdí, že v Giulii je tiež trochu „mágie z Maranella“. Giulia jazdí podľa neho „fantastico“. Dodáva, že cieľom bolo aby Giulia jazdila precízne, veľmi rýchlo, veľmi agilne a veľmi stabilne. Dosiahli to podľa neho výborným podvozkom a prepracovanou aerodynamikou.
Verzia QV príde so systémom vektoringu točivého momentu (torque vectoring). „Dnes je limit auta daný limitom pneumatík, pri vektorovaní točivého momentu vieme posunúť limit auta ešte o niečo ďalej,“ hovorí Krief. Systém dokáže napríklad poslať až 100% výkonu na jedno koleso. Krief ďalej prezradil, že Giulia príde v základe so štvorvalcami a veľmi pravdepodobne aj s 6-valcovým dieselom.
Taliani odhalia detailné informácie ohľadom Giulii na autosalóne vo Frankfurte. Predaj v Európe chcú spustiť na jar roka 2016.