Aston Martin v poslednom čase spomínaný väčšinou v súvislosti so vstupom AMG do firmy ako spolumajiteľa. No to neznamená, že inžinieri v Gaydone majú letné prázdniny. Pozornosť a záujem zákazníkov si treba udržiavať, a tak predstavili doteraz najrýchlejší roadster značky. Stovka za 4,1 sekúndy a k tomu zvuk dvanásťvalcového šesťlitra.
Roadster je pokračovaním kupé V12 Vantage S. Roadster má taktiež prieduchy na kapote, komponenty z karbónu a detaily z titánu. Okrem toho dostalo prednú masku inšpirovanú konceptom CC100 Speedster.
Pod nimi sa ukrýva srdce auta a dôvod, prečo by ste si V12 Vantage asi kúpili. Motor s objemom 6,0-litrov s usporiadaním do V má dvanásť valcov a produkuje výkon 421 kW (565 k) a 620 Nm. Ten je posielaný na kolesá cez sedem stupňovú prevodovku Sportshift III a na stovku akceleruje za 4,1 sekúnd. Radosť zo zrýchlenia prekazí až dotyk maximálky, ktorá je 323 km/h.
Výkon sa ale neposiela na vozovku v surovom stave, sme v dvadsiatom prvom storočí. Takže svoje miesto našli i elektronické asistenčné systémy. Brzdný systém má dva stupne nastavenia a systém trakčnej kontroly tri.
O brzdy si pri takom výkone netreba robiť starosti, nič iné než tie karbónové tam Aston Martin nemontuje. Prevodovka - Sportshift III nahradzuje v novom roadsteri starý šesť stupňový manuál a je o 20 kg ľahší. No auto ako celok pribralo v porovnaní s kupé 80 kg. V12 Vantage S sa môže pochváliť ešte jednou špecialitou, výfukový systém je odvodený z exkluzívneho One-77. A cena? Tá zatiaľ nie je známa.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk
Foto: Aston Martin