Obyvatelia starého kontinentu zabúdajú na malé autá a obľúbili si malé SUV. Podľa IHS Automotive klesnú predaje áut segmentu B v roku 2014 na 2,64 milióna, kým v roku 2013 predali 2,72 milión áut. Autám segmentu C sa darí viac, kým minulý rok predali 2,57 milióna kusov, v roku 2014 očakávajú predaj 2,76 milióna áut.
Chýbajú nové modely
Agentúra predpokladá, že podiel predaja malých áut v Európe klesne v roku 2014 na 22,7%, zatiaľ čo v roku 2003 atakoval hranicu 28%. Čo spôsobuje stále menšie predaje malých áut? Európanom sa zapáčili malé SUV, a tak si namiesto Renaultu Clio alebo Peugeotu 208 radšej kúpia Renault Captur alebo Peugeot 2008.
Predaje Clia aj modelu 208 v prvých troch mesiacoch roka výrazne klesli v porovnaní s rokom 2013. Ale SUV Renault Captur, či Peugeot 2008 sa predávajú tak dobre, že ak by ich zaradili do rebríčka predaných malých áut v Európe, tak by obsadili siedme respektíve deviate miesto.
IHS Automotive predpokladá rast predaja malých SUV a až k hranici 600 000 v roku 2015. Pokles v segmente malých áut môže spôsobovať aj koniec životného cyklu dvoch obľúbených typov, Opel Corsa a Fiatu Punto. Kým Opel plánuje predstaviť novú Corsu koncom roka, nového Punta sa nedočkáme skôr ako v roku 2016.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk
Snímka: Peugeot