Nasledujúce fakty si zaslúžia obdiv. Má 51 rokov a za ten čas si ho zvolilo vyše deväť miliónov ľudí. V drvivej väčšine Američanov a Kanaďanov, keďže až doteraz ho oficiálne predávali len tam. V USA vytvoril novú kategóriu (ktorú neskôr na dlho opustil) dostupných športových áut. Lacnejšiu alternatívu k superveľkým a supersilným „musclecars“ zo 60. rokov. Vytvoril kult, čo trvá už pol storočia.
Sám ten kult niekoľkokrát opustil. Zberatelia i fanúšikovia si zďaleka nevážia všetky generácie rovnako, iba pre ich meno.
Nový dych získal Mustang zhruba pred desiatimi rokmi, keď vznikol takzvaný retro model. To bol pre legendu dizajnérsky reštart. Teraz prichádza druhý.
Ten dôležitejší. Minimálne pre Európanov. Je oveľa komplexnejší. Nestačí si len zaľúbiť to, čo vidíte. Treba ho zažiť. A keďže to pre mnohých z vás ešte dlho nebude možné (dopyt je tak veľký, že nestíhajú vyrábať), prinášame vám osobný zážitok z dieľne TopSpeedu.sk.
No prv, než si pustíte video, oceňte ešte fakty v nasledovných riadkoch.
Nezávislé zavesenie zadných kolies, takmer perfektné rozloženie hmotnosti 50/50, väčší rozchod, väčší rázvor, malé previsy, od základu nanovo naladené pruženie, ponuka aj mechanickej prevodovky, výkonný brzdový systém, samosvorný diferenciál, možnosť celkom deaktivovať ESC.
Žiadna z nich sama veľa neznamená. Spolu však vytvárajú azda najväčší kultúrny šok, aký som v automobilovej brandži doposiaľ zažil.
PLUSY:
+ CENA! (od 36 000 €?! špica),
+ retro dizajn,
+ štýl, aura, kult,
+ jazdné vlastnosti,
+ stabilita v rýchlostiach na zlej ceste,
+ nízka hlučnosť vnútri (aj za dažďa),
+ chýba štart/stop,
+ skvelý audiosystém,
+ hryzavý samosvor,
+ výkon motora,
+ radenie man. prevodovky je dokonalé,
+ zvukový prejav motora (zvukovod),
+ rozloženie hmotnosti 53/47.
MÍNUSY:
- chýba aktívne pruženie,
- málo miesta vzadu,
- auto dobeh len vodičovho okna,
- nie práve špičkové materiáli vnútri,
- odhalený mechanizmus zloženej strechy,
- regulácia auto svetiel nefunguje ideálne