Nad imidžovým športiakom vyniesol na nedávnom autosalóne v Šanghaji šéf značky Maxime Picat. „Keď vám poviem, že 13 našich najdôležitejších typov robí 95 percent predaja a 100 percent zisku, pochopíte prečo je tento rez nutný. Milujem RCZ, ale musím našu značku sústrediť na výrobu áut od 108 vyššie. Hľadať medzierky na trhu je práca pre prémiové značky, nás to len rozptyľuje,“ uviedol Picat.
Je to zvláštne, no s Peugeotom je to ako na hojdačke. Pred pár rokmi nutne potrebovali auto, ktoré by imidžovo dokázalo konkurovať legende Audi TT.
Kým v imidži, v palete motorov a dynamike sa to podarilo len čiastočne (verzia RCZ R prišla celkom neskoro a aj keď výkon 270 koní je slušný, RCZ riadny motor nikdy nedostal), v jazdných vlastnostiach bežných verzií bol určite lepší než bežné TT.
Neprejde ani 5 rokov a zrazu je všetko inak, Peugeot žiaden RCZ, ani iný podobný typ absolútne nepotrebuje. Mrzuté. Lebo práve RCZ mal skvelo našliapnuté získať imidž a špeciálny status.
Šéf značky v rozhovore priznal, že RCZ bude jednou z mnohých obetí drastického zmenšenia ponuky z aktuálnych 26 na len 13 typov do roku 2022. Ostatné konkrétne typy na odstrel nešpecifikoval, no je zrejmé, že pôjde o okrajové predaje.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk
Snímky: autoevolution