Na svetoznámych pretekoch 24 hodín Le Mans predstavila francúzska automobilka Peugeot svoju nový pýchu ponuky, ktorou chce oprášiť úspešné spojenie troch písmen z minulosti – GTi. Toto označenie kedysi patrilo tým najostrejším kúskom v portfóliu výrobcu a hoci tu za posledné roky bola snaha o prinavrátenie istých športových potenciálov vozidiel s levom v logu – za pomoci Peugeot Sport Engineered (PSE) – používanie skratky GTi oficiálne skončilo v roku 2020, spolu s Peugeotom 308 GTi.
Pôvodný a nie nahlas vyslovený „plán“ bol, aby sa skratka GTi pobrala do minulosti s výraznejším prechodom na elektromobilitu a aj podľa fanúšikov toto spojenie nemalo patriť elektrickým vozidlám, jednoducho ho „neboli hodné“. Aj kvôli tomu sa zrodila divízia PSE, ktorá sa snažila vyladiť svoje elektrifikované kúsky k trochu športovejšiemu charakteru. Mohlo ísť o priamu náhradu pôvodných GTi? Do istej miery určite áno, teda ak odhliadneme od nevyužívania výhradne spaľovacieho agregátu.
Teraz hlási GTi veľký návrat, hoci v netradičnej forme, ktorá môže fanúšikov rozdeliť na dva tábory – na tých, ktorí s uvedením modelu nemajú problém a tešia sa na príchod vozidla. Na druhej strane potom na tých, ktorí využívanie známej skratky GTi nepovažujú v súvislosti s novinkou za vhodné. V útrobách modelu e-208 GTi totiž pracuje čisto elektrický pohon, no nelámte nad ním hneď palicu.
V inej forme, s poriadnym výkonom
Ak sa na nový Peugeot e-208 GTi pozrieme optikou minulosti a to nie tak vzdialenej, tak výkonom dokáže osloviť aj veľkých odporcov oprášenia označenia GTi. Model totiž porciou koní prekonáva aj posledného spaľovacieho zástupcu pôvodnej ponuky ostrých Peugeotov – 308 GTi disponoval maximálnym výkonom 270 koní, pričom novinka e-208 GTi sa šplhá až na úroveň 280 koní.
Zostáva vám 74% na dočítanie.
