StoryEditor

Honda prekonáva kufrom aj legendárnu Octaviu

26.08.2013, 00:00
Autonovinky ukazujú nového rekordéra s kufrom, inovovanú Toyotu Corolla a ekologický Ford.

Európsky Japonec 

Klinovitý a do veľkej miery dynamický profil vozidla neobmedzuje jeho praktickosť. Dizajn modelu Civic Tourer je dômyselný a nechýbajú mu športové rysy. Jeho unikátny štýl je definovaný líniou karosérie, ktorá súvisle prebieha od predného A stĺpika až
k D stĺpiku a vytvára tak dojem „plávajúcej“ línie strechy.

Civic Tourer ťaží z umiestnenia palivovej nádrže uprostred vozidla, vďaka čomu ponúka jeden z najpriestrannejších interiérov nielen v triede C, ale i v triede D. Do batožinového priestoru (624 l) sa zmestia 2 horské bicykle alebo 3 veľké kufre, ktoré je možné ešte aj skryť pred nepovolanými zrakmi pomocou rolety batožinového priestoru. Model Civic Tourer bude poháňaný dieselovým motorom 1.6 i-DTEC z radu Earth Dreams Technology, alebo benzínovým motorom 1.8 i-VTEC, s manuálnou či automatickou prevodovkou. Model Civic Tourer sa bude vyrábať v továrni Honda vo Veľkej Británii a na európsky trh bude uvedený začiatkom roka 2014. 

Nová Toyota Corolla 

Sedany tejto kategórie majú zväčša konzervatívne tvary a techniku, nová Corolla však ide opačným smerom. Úplne nový dizajn exteriéru, rafinovanejší vzhľad a prestížny, modernejší imidž. Nová Toyota Corolla je dlhá 4,6 metra, široká takmer 1,8 metra a vysoká bezmála 1,5 metra. Zadný previs sa skrátil o 25 milimetrov, predný previs sa predĺžil o 5 milimetrov a rázvor kolies sa zväčšil až o 100 milimetrov.

Nové svetlomety s halogénovými stretávacími svetlami, zaručujúcimi lepšiu viditeľnosť, obsahujú denné prevádzkové svetlá so 4 diódami LED. K dispozícii je 1,4-litrový turbodiesel D-4D a dva benziniaky: 1,33-litrový Dual VVT-i a 1,6-litrový Valvematic. Všetky sa kombinujú so 6-st. manuálnou prevodovkou. Vozidlá s 1,4-litrovým motorom D-4D môžu byť vybavené aj automatizovanou manuálnou prevodovkou Multi- Mode a 1,6-litrový zážihový motor sa môže kombinovať s novou automatickou prevodovkou Multimode S. 


Bojovník s emisiami 

Automobilka Ford Motor Company uvádza na trh novú verziu modelu Focus. Model vybavený litrovým motorom EcoBoost je rodinným vozidlom so zážihovým motorom v Európe s emisiami CO2 na úrovni 99 g/km. Má spotrebu paliva len 4,3 l/100 km, využíva technológiu Ford ECOnetic vrátane špeciálnych pneumatík s nízkym valivým odporom, jedinečných aerodynamických prvkov na podvozku a prepracovanej prevodovky.

Vďaka tomu sa pri uvedení do predaja na začiatku budúceho roka stane najúspornejším modelom spoločnosti so zážihovým motorom. Vďaka litrovému motoru EcoBoost, ktorý získal ocenenie Motor roka 2013 aj roka 2012, je nový model výkonnejší než prvá generácia modelu Ford Focus s 1,6-litrovým motorom spred 10 rokov. Zároveň produkuje o 47 percent menej emisií CO2. Nový model Fordu sa vyrába v nemeckom meste Saarlouis. 

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 15:13