Zákazníci po celom svete sa postarali o to, že Ford Mustang sa stal najlepšie predávaným športovým automobilom na svete za prvý polrok. Svedčia o tom globálne záznamy spoločnosti IHS Automotive o registrácii vozidiel. Noví majitelia si za prvých šesť mesiacov roku 2015 na celom svete zaregistrovali 76 124 vozidiel Mustang, čo je o 56 percent viac než za rovnaké obdobie v minulom roku.
Za veľkým zlepšením predajov stojí nová generácia Mustangu, ktorá je podľa našich testov výborná. Testovali sme verziu Cabrio s 2,3 litrovým motorom EcoBoost a verziu Fastback s 5,0 litrovým V8. Do konca roka sa čaká ešte ďalší nárast registrácií, najmä vďaka spusteniu výroby modelov s pravostranným riadením.
Ford Mustang je teraz dostupný pre zákazníkov vo vyše sto krajinách celého sveta. Mustang s pravostranný riadením umožnil spoločnosti rozšíriť export do ďalších vyše 25 krajín sveta, vrátane Veľkej Británie a Severného Írska, Južnej Afriky, Austrálie, Nového Zélandu, Japonska, Cypru, Malty a niektorých karibských ostrovov.
„Zákazníci v Európe a krajinách s ľavostrannou premávkou po celom svete čakali na oficiálne spustenie predaja typu Mustang vyše pol storočia, takže sa niet čo čudovať, že v týchto regiónoch je po modeli Mustang taký obrovský záujem,“ povedal Stephen Odell, výkonný viceprezident pre globálny marketing, predaj a služby. „Za dosiahnutie pozície najpredávanejšieho športového automobilu na svete vďačí Mustang priazni zákazníkov zo všetkých kútov planéty.“
Prvé štatistiky predaja ukazujú, že v Európe sú medzi ponúkanými farbami karosérie – či už vo verzii fastback alebo kabriolet – najobľúbenejšie farby Race Red a Magnetic Grey (obe po 21 percent z celkového počtu predaných vozidiel). V prípade karosárskeho variantu fastback dávajú európski zákazníci prednosť farbe Race Red (24 percent) a v prípade variantu kabriolet zas farbe Magnetic Grey (32 percent).
Variant fastback, ktorý považujeme v našom teste za veľmi vydarený, tvorí až tri štvrtiny (72 percent) všetkých doteraz predaných vozidiel v Európe. Dve tretiny zákazníkov (64 percent) si zvolilo 5,0-litrový motor Ford V8 s výkonom 421 koní.
Pokiaľ ide o voľbu prevodovky, európski zákazníci sa delia na dva takmer rovnako veľké tábory. Šesťstupňovú manuálnu prevodovku si zvolilo 51 percent a šesťstupňovú automatickú prevodovku 49 percent zákazníkov. V kombinácii s 5,0-litrovým motorom V8 je však obľúbenejšia automatická prevodovka (57 percent) a vo vozidlách s 2,3-litrovým motorom EcoBoost s výkonom 317 koní sa viac vyskytuje manuálna prevodovka (65 percent).
V USA a Ázii spustili Američania predaj už v zime minulého roka a na európskych trhoch sa Mustang prvýkrát objavil toto leto. Rast predaja v USA je zásluhou najmä nových zákazníkov, predovšetkým v regiónoch ako Kalifornia, ktorá je podľa údajov agentúry IHS najväčším odbytiskom športových automobilov v krajine (maloobchodný predaj modelu Mustang sa tam tento rok takmer zdvojnásobil). Hoci je Mustang na čínskom trhu nováčikom, už teraz tam patrí medzi najpredávanejšie športové automobily.
V Európe sa Mustang ešte len dostáva k predajcom a krajiny ako Veľká Británia už netrpezlivo očakávajú dodávky prvých vozidiel s pravostranným riadením. Od januára zaznamenali vo Veľkej Británii a Severnom Írsku takmer dve tisíc objednávok na Ford Mustang. K zákazníkom by sa prvé vozidlá mali dostať v novembri. Doteraz predali v celej Európe viac ako osem tisíc vozidiel Ford Mustang.
Ďalšou krajinou, kde už netrpezlivo očakávajú dodávky vozidiel s pravostranným riadením, je Austrália, z ktorej už prišlo takmer tri tisíc objednávok. Ďalších štyristo objednávok na vozidlá s pravostranným riadením prišlo z Nového Zélandu, kde prvé Mustangy prídu k zákazníkom už na jeseň tohto roka.