Porsche ukázalo dve nové verzie modelu Turbo 911, ktoré budú oficiálne uvedené na novembrovom autosalóne v Los Angeles. Základný variant má výkon 520 koní, k tomu krútiaci moment 660 Nm. Verzia s písmenom S v názve potom ponúka výkon 560 koní a maximum krútiaceho momentu 710 Nm.
To umožňuje slabšej variante zrýchliť z nuly na sto kilometrov za hodinu za 3,5 sekundy, a u rýchlejšej to auto zvláda o tri desatiny rýchlejšie. Majiteľovi by sa pritom nemal dosahovať vysokú sporebu. Porsche 911 Turbo má totiž priemere 9,7 litrovú spotrebu benzínu na 100 km.
Manuál je minulosťou aj v Porsche
Ešte v minulej generácii Porsche 911 Turbo boli na výber aj prevodovky. Nová verzia ale prišla o možnosť zvoliť manuál, štandardom je teda dvojspojkový automat PDK so siedmimi rýchlostnými stupňami. Dôvodom vypustenia manuálu je najmä nezáujem zákazníkov o toto sprevodovanie.
Rovnako ako v prípade kupé, bude aj kabriolet obdarený zadnou natáčaco nápravou. Tá funguje tak, že v rýchlostiach do 50 km / h sa zadné kolesá natáčajú proti smeru otáčania volantom, a to až do uhla 2,8 stupňa. To by malo uľahčiť ovládanie vozidla napríklad pri parkovaní alebo počas jazdy po meste. V rýchlostiach nad 80 km / h sa zadné kolesá otáčajú rovnako ako tá predná. Tým sa zlepší prechádzanie zákrut.
Aj keď sa auto oficiálne v Kalifornii predvedie až na konci budúceho mesiaca, už teraz je známa cena. Teda aspoň pre nemecký trh. Tam vyjde model Turbo Cabriolet na takmer 175 tisíc eur a,Turbo S Cabriolet na 208 tisíc eur.
Jan Markovič
Snímky: Porsche