StoryEditor

Čína Volvu neuškodila. Autá sú dokonca lepšie

14.01.2016, 23:00
Vyskúšali sme si jedno z najtradičnejších áut pre Volvo. Kombík do terénu.

Počasie, ktoré je vonku, nám presne nahráva do kariet. Volvo sa skrátka vyrába pre sychravé, škaredé a chladné počasie. Nie je to žiaden kabriolet na pláž, ale štvorkolka na chatu. A navyše to nie je „obyčajné SUV“, ale šikovné kombi. V redakcii nám totiž zaparkovala úplná novinka – Volvo V60 Cross Country.

Je vyššie, nenápadné a pomerne slušne vás povozí aj na horších cestách. A tak po prvom naštartovaní som ho radšej išiel nafotiť. Je mi jasné, že po týždni testovania – po akých cestách toto auto prejde, sa nebude podobať stavu, v ktorom som ho dostal.

A keďže test prebiehal ešte v minulom roku, bohužiaľ, chýbal sneh. V každom prípade som sa snažil poctivo vyberať tie najhoršie cesty v okolí (čo nebol až taký problém) a pri stúpaní na zablatené kopce testovať pohon všetkých štyroch kolies.

Čína Volvu prospela

Ale zaujímavejšie je sledovať, kam sa po rokoch dostalo Volvo v rukách Číňanov. Kto čakal, že sa táto investícia obráti proti Volvu, že bude mať horšie autá a „nekvalitné plasty“, mýlil sa. Čína postavila túto automobilku na nohy a ja som žasol, ako výborne je nová V60 vyrobená. Je to úplne porovnateľné auto s nemeckou prémiou.

Má možno menej výrazný vzhľad, no kvalitou spracovania, nápadom či spotrebou a technikou ho tam bez problémov môžete zaradiť. A navyše, ak sa pozriete na nové vlajkové SUV od Volva – XC90 či chystanú „limuzínku“ S90, patria k najzaujímavejším autám na trhu.

Pokiaľ netúžite, aby vám pred domom niekto „závidel“ nejaké Audi z radu Allroad, Volvo je výborná voľba.

Nová V60-tka má stále konzervatívny tvar, v prednej časti denné LED svietenie a o celých šesť centimetrov vyšší podvozok. Tuhšie je aj nastavenie tlmičov. Práve takto terénne kombíky sa všeobecne považujú za najlepšie. Nielenže si bez problémov poradia na nespevnených cestách, ale práve aj na tých „slovenských“ výborne filtruje nerovnosti.

Je to aj diaľničná stíhačka

Navyše zo zadnej časti vyzerá V60 príjemne športovo. Cross County aj vďaka tomu, že je vyšší, poskytuje lepší výhľad na cestu a tiež lepšie nastupovanie. Celý systém je riešený, samozrejme, bezkľúčovo a pri teste s ním som nezažil žiadny problém.

Každé ráno som štartoval päťvalcový diesel, ktorý bol však najmä v prvých minútach hlučnejší. Avšak potom komfortne „stíchol“. Je to aj kvôli tomu, že Volvo pri tomto aute používa ešte starší agregát. A ten je spojený so šesťstupňovou prevodovkou.

No napriek tomu, že auto má „iba“ šesť stupňov, radilo bezchybne. Automat mal pohotové reakcie, no na diaľnici by som si vedel predstaviť o stupeň navyše. Kvôli spotrebe, nie komfortu. Auto dosiahlo celkovo počas testu spotrebu na úrovni ôsmich litrov.

Jazdilo sa však prevažne v meste a auto malo počas testovania nabehaných len prvých pár stoviek kilometrov. Dá sa odhadnúť, že toto Volvo zvládne cestu po diaľnici pohodlne aj pod sedem litrov. A navyše na nej určite nebudete nikomu prekážať. Výkon 190 koní bol autu veľmi primeraný.

Slabšiu motorizáciu by som neodporúčal, a naopak, benzín, ktorý si môžete do V60 doobjednať, sa mi už zdá zbytočne výkonný. A najpravdepodobnejšie i prehnane smädný. 

Riadenie je príjemné a skôr pohodlné, ako veľmi presné. Po nasadnutí do interiéru vás privíta štandard, ktorý Volvo roky ukazuje. Až v nových modeloch ako XC90 sa začína interiér meniť. Je tu však jedna výnimočná vlastnosť, ktorá bude zaujímať najmä ženské publikum. Toto auto má asi najrýchlejšie vyhrievanie sedadiel.

Kráľ bezpečnosti

Príplatkovej výbavy bolo v aute dostatok, a tak sme mohli otestovať digitálny prístrojový panel, ktorý je teraz napríklad obrazovkou. Keďže som nadšencom technológií, vítam túto možnosť aj vo Volve. Priplatiť si za toto 300 eur je, myslím si, celkom v norme.

Že si viete zvoliť z niekoľkých vzhľadov, je úplne jedno, no kvitujem skôr prehľadnejšiu navigáciu a množstvo vybraných údajov, ktoré si môžete zobrazovať alebo z displeja ovládať. 

Rovnako celý multimediálny systém je výborne navrhnutý, po slovensky (skoro celý) a veľmi rýchly. Žiadne sekanie či čakanie, ako azda poznáte z iných áut. A keďže Volvo je lídrom v bezpečnosti, v tomto prípade má aj „špeciálny“ head up displej. Ten vás síce iba farbami upozorňuje na to, že ste príliš blízko za vozidlom pred vami, no je to jeden zo základných prvkov, ktoré vás môžu zachrániť pred nehodou. 

Negatívom je fungovanie radarového tempomatu a to, že toto Volvo nemá asistenta do zápchy.

V mojom „testovacom denníku“ som si ešte nechal poznámku o svetlách. Tie sú xenónové, vedia sa „vyhýbať“ okolitým autám, no často ich zmýli odraz zo značiek a podobne. Nie je to práve najlepšie vyriešené.

Cenovka „terénneho“ Volva V60 začína na 35 tisícoch, testovaná verzia stála až 50-tisíc. Čo sa síce stále môže zdať dosť, no Volvo je oproti svojej „prémiovej“ konkurencii stále lacnejšou alternatívou.


 

01 - Modified: 2008-01-07 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Odbory- divoká karta roku 2008
01 - Modified: 2024-04-09 07:48:07 - Feat.: - Title: Volvo: Posledná veľká prekážka odstránená (komentár Richarda Sulíka) 02 - Modified: 2024-03-27 15:03:27 - Feat.: - Title: Volvo vyrobilo svoje posledné dieselové vozidlo, v roku 2030 sa chce sústrediť len na elektromobily 03 - Modified: 2024-03-10 23:00:00 - Feat.: - Title: Vývoz lososov do Ruska jej prekazila vojna. Na pozemok pri Košiciach teraz firma láka dodávateľov Volva 04 - Modified: 2024-03-04 12:12:36 - Feat.: - Title: Volvo ukázalo na slovenský problém 05 - Modified: 2024-03-01 14:12:55 - Feat.: - Title: Volvo na Východe láka ďalších investorov. Švédska spoločnosť Nexer Group podľa mesta zvažuje príchod do Košíc
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 16:53