Najúspornejšie auto sveta by malo byť poháňané hybridným systémoms naftovým motorom. Nemecká automobilka ho začne vyrábať v obmedzenej produkcii v Osnabrucku. Sľubuje extrémne nízku spotrebu i emisie.
Volkswagen XL1 má nízku karosériu, na výšku meria iba 1153 mm. To spolu s oblými tvarmi znamená dobrú aerodynamiku s koeficientom CX = 0,189. Napríklad úsporná Škoda Fabia má hodnotu CX = 0,33. Volkswagen k tomu ešte navyše pridá aj veľmi nízku hmotnosť. Auto váži 795 kg.
Model XL1 je plug-in hybrid. Ide teda o automobil poháňaný kombináciou elektromotora a spaľovacej pohonnej jednotky, ktorého batériu je navyše možné dobíjať zo zásuvky. Volkswagen XL1 sľubuje dojazd 50 km čisto na elektrickú energiu.
Súčasťou tohto modelu je aj dvojvalcový turbodiesel TDI s výkonom 35 kW. Ďalších 20 kW pridáva elektromotor. Volkswagen pritom tvrdí, že vďaka dobrej aerodynamike stačí vozidlu 6,2 kW k tomu, aby po rovine išlo stálou rýchlosťou 100 km/h. V prípade jazdy na elektrinu je to 0,1 kWh na kilometer.
Vozidlo je vybavené dvojspojkovou automatickou prevodovkou DSG so siedmimi stupňami. Z nuly na 100 km/h zrýchli za 12,7 sekundy, maximálne dokáže ísť 160 km/h. V kombinovanej prevádzke by mal spotrebovať 0,9 litra nafty na 100 km, čo z neho urobí najúspornejší sériovo vyrábaný automobil na svete. Emisie majú v tomto prípade tiež rekordnú hodnotu 21 g/km CO2.
Volkswagen XL1 dizajnovo nadväzuje na koncept L1 z roku 2009. Automobilka ale prvýkrát predstavila auto so spotrebou jedného litra paliva na 100 km ako prototyp už pred jedenástimi rokmi. Do jednoducho poňatej kabíny XL1 sa zmestia dvaja cestujúci. Auto je dlhé 3888 mm a široké 1665 mm.
Volkswagen zatiaľ neuviedol, kedy sa presne výroba vozidla spustí, ani v akom počte sa bude produkovať. Rovnako tak je neznáma aj jeho cena. Odhady hovoria o necelých 40-tich tisícoch eur.
Zdroj: www.ihned.cz