StoryEditor

Škody za zničené auto kvôli výtlkom môžete vymáhať

03.03.2013, 23:30
Autonovinky poradia ako postupovať pri náhrade škody po výtlkoch, ukážu novú pneumatiku a auto s palivovým článkom .

Náhrada škody pri výtlkoch - postup pri odškodnení

Kopy snehu, voda, posypové materiály a striedajúci sa odmäk s tuhým mrazom dali túto sezónu cestám poriadne „zabrať“. Je prakticky jedno, či ideme cestou prvej triedy alebo ulicami mesta, výtlkov je nespočetne. Nebezpečnej nerovnosti sa však nedá vždy bezpečne a spoľahlivo vyhnúť, a tak dochádza k poškodeniu pneumatík, diskov a v horšom prípade aj k poškodeniu samotnej nápravy. Kto je zodpovedný za vzniknuté škody? Čo teda robiť pri poškodení vozidla výtlkom? Za zjazdnosť a bezpečnosť ciest je zodpovedný správca komunikácie. Náhradu škody je teda možné žiadať od neho, a to mimosúdnou dohodou alebo v občianskoprávnom konaní. Poškodenie vozidla zapríčinené výtlkom na ceste je možné uplatniť bez ohľadu na to, či udalosť prešetrovala polícia alebo nie. Najkomfortnejšie a najrýchlejšie je však žiadať o náhradu škody poisťovňu, samozrejme, len v prípade, že máme uzatvorené havarijné poistenie, ktoré má zahrnuté aj krytie škôd na pneumatikách a diskoch. Motoristom sa vo všetkých prípadoch odporúča na mieste zdokumentovať škodu, jej rozsah aj samotnú vozovku, kde došlo k vzniku škody. Stačí vlastnou fotodokumentáciou mobilom, prípadnými svedeckými výpoveďami a podobne. V prípade havarijného poistenia má motorista nárok aj na pomoc asistenčnej služby, ktorá zabezpečí opravu poškodeného vozidla na mieste alebo odtiahnutie automobilu do zmluvného servisu.

 

Dunlop Sport BluResponse 

Dunlop uvádza na trh novú letnú pneumatiku Dunlop Sport BluResponse. Disponuje výbornými výkonnostnými parametrami, vrátane vynikajúcej priľnavosti na mokrej ceste a úsporou spotreby pohonných látok. Využíva zmes vyrobenú z polymérov a do veľkej miery kopíruje pneumatiky používané v motoristickom športe. Poskytuje zvýšenú adaptabilitu na povrch vozovky, čo zlepšuje priľnavosť na mokrej ceste a výkon pri brzdení. Novinka má vynikajúce hodnotenia na novom európskom štítku, je to jedna z najlepších pneumatík dostupných na trhu v súčasnom období, a to v hodnotení valivého odporu a v priľnavosti na mokrej vozovke. Dunlop Sport BluResponse profituje z veľkých stredových drážok, ktoré účinne odvádzajú vodu, hlavne vo vysokej rýchlosti, takže pneumatika zaručuje veľkú odolnosť proti akvaplaningu. V porovnaní s niekoľkými kľúčovými konkurentmi nová pneumatika Dunlop má vynikajúce brzdné vlastnosti. Oproti priemerným výsledkom konkurencie v teste sa môže pochváliť až o 3 metre kratšou brzdnou dráhou. Jej náskok sa prejavuje aj v ovládaní na mokrej vozovke, kde vykazuje oproti priemernému výsledku testovaných konkurentov až o 3 percentá lepší výsledok. Jej spoľahlivá priľnavosť zabezpečila pneumatike Dunlop Sport BluResponse na európskom štítku známku A. Pneumatika má zníženú hlučnosť zásluhou uzavretých ramenných drážok a optimálne rozloženého tlaku, ktorý tiež zlepšuje kilometrový dojazd.

 

Autá s palivovým článkom

Značka Hyundai sa stala prvým autovýrobcom na svete, ktorý spustil sériovú výrobu vozidla poháňaného palivovým článkom na vodík – model ix35 Fuel Cell, konštrukčne vychádzajúci z populárneho SUV segmentu C Hyundai ix35. Prvý exemplár patrí do štartovacej 17-kusovej série určenej pre flotilových zákazníkov z miest Kodaň v Dánsku a Skĺne vo Švédsku. Hyundai plánuje vyrobiť tisíc kusov modelu ix35 Fuel Cell do roku 2015, ktoré sa budú prenajímať verejným a súkromným flotilovým zákazníkom predovšetkým v Európe. Vozidlá sa budú dodávať do miest a regiónov, pre ktoré EÚ vypracovala mapu zavádzania vodíkového paliva a iniciovala budovanie vodíkových čerpacích staníc.

Hyundai ix35 Fuel Cell poháňa elektromotor, ktorému dodáva elektrickú energiu palivový článok na vodík. V ňom sa vodík priamo premieňa na elektrický prúd, pričom vzniká ako odpadový produkt voda, ktorá sa ako jediná emisia vo forme pary vypúšťa do ovzdušia. Jazdné výkony a dojazd modelu Hyundai ix35 Fuel Cell sú porovnateľné s verziou poháňanou benzínovým motorom. Dosahuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,5 s a maximálnu rýchlosť 160 km/h, dojazd na jednu náplň vodíka je 594 km. Hyundai ix35 Fuel Cell sa dá natankovať vodíkom za niekoľko minút.

Snímky: Vladimír Dimov, Hyundai

01 - Modified: 2004-10-17 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Na zmenu postačí zmena rétoriky
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 13:46