Nové motory, agresívny dizajn a veľmi dobré jazdné vlastnosti. Svižným testom sme skúšali, čo dokáže 308 GT. A ako to dopadlo? Zdá sa, že Octavia Combi RS má pomerne veľkého súpera. A to najmä s dieselom pod kapotou. Model 308 GT má s naftovým pohonom 180 koní a v základe už automatickú prevodovku.
Ak by ste zatúžili po benzíne, dostanete manuál a 205 koní. Ten je svižnejší, z nuly na sto kilometrov za hodinu sa dostane za 7,5 sekundy. Viac sa s ním môžete na cestách môžete pohrať, no osobne sa mi pohodlnejšie jazdilo s automatickou prevodovkou. Peugeot upravil jej správanie, auto je celkovo tuhšie a znížené o 7 mm vpredu a až o 10 mm vzadu.
Zvuk Porsche. No ako „fake“
Výrobca tak znížil nedotáčavosť a auto sa do zákrut púšťa oveľa agresívnejšie.
Úpravou prešli aj brzdy a vzhľad. 308 GT ma nové LED-kové smerovky, ktoré špeciálne blikajú postupne smerom, kam chcete odbočovať (ako pri Audi s Matrix svetlami) či nový zadný nárazník. Ten má síce „akože“ dvojicu výfukov, ale pravá nie je ani jedna.
Upravený je aj zvuk auta, no ten je dotiahnutý do dokonalosti. Viacerí sme sa zhodli, že to vnútri znie ako v Porsche Panamera.
Snímky: Peugeot