Divízia automobilky Renault, ktorá sa venuje ťažkej nákladnej preprave, pripravuje pokrokový model ťahača, ktorý nemá napríklad ani zrkadlá. A to všetko kvôli zníženiu spotreby paliva a zvýšenej efektivite. Koncept s názvom Optifuel Lab 2 má byť širokej verejnosti predstavený v Hannoveri na tohtoročnom IAA, no zatiaľ len ako maketa. Výsledky z testovania ukáže Renault Trucks začiatkom budúceho roka, kde ich porovná so svojou súčasnou radou T.
Optifuel Lab 2 obsahuje viacero pokrokových technológií. Napríklad klasický dieslový agregát bude posielať svoj celý výkon len na hnanú nápravu. Všetky ostatné časti ako klimatizácia, posilňovač riadenia a mnoho iných budú mať vlastný zdroj energie.
Bokom nezostávajú ani produkované výfukové plyny. Podľa automobilky sa až 30 percent paliva z nádrže premení len na teplo vo výfuku. Práve kvôli tomu sa túto energiu pokúsi získať späť nový rekuperačný systém, založený na premene tepla prostredníctvom turbíny na elektrickú energiu. Vyrábať by malo byť možné niekoľko kilowattov.
Energiu však budú vyrábať aj osadené solárne panely na streche návesu. Celkovo až 40 m2 špeciálne vytvorených panelov s možnosťou zakrivenia podľa aerodynamiky má vyrábať o 30 percent viac energie než je dnes štandardom.
Inžinieri v prípade Optifuel Lab 2 pripravili aj novinky v podobe aktívnej aerodynamiky. Pri prekročení rýchlosti 50 km/h za hodinu sa automaticky pod a nad kabínou vysunie spojler, ktorý upraví prúdenie vzduchu. Samozrejmosťou je zakrytovanie celého podvozku či upravená strecha.
Renault ale svoj koncept posunul ďalej. Obrovské zrkadlá, ktoré sú zdrojom hluku a odporu, nahradil panoramatickými kamerami. Vozidlo využíva špeciálne pneumatiky s nízkym valivým odporom, no navyše reguluje množstvo oleja potrebného v sústave na mazanie či chladenie.
Snímky: Renault