Prvý kus Chevrolet Camaro prišiel na svetlo sveta v roku 1966, ako odpoveď na Ford Mustang. Ťahanice dvoch konkurentov trvali až do roku 2002, kedy sa Chevrolet rozhodol ukončiť výrobu Camara bez priameho nástupcu. Po pár rokoch si to však páni zo Chevroletu rozmysleli a v roku 2010 prišli s 5. generáciou. V Európe nemá Chevrolet Camaro taký kultový status ako konkurent od Fordu. Napriek tomu sa však 5. generácia Camara predávala lepšie než Mustang. S príchodom nového Mustangu sa mohla karta pokojne obrátiť, a tomu chcú v Chevrolete zabrániť. 6. generácia Camara tak prichádza už po piatich rokoch od uvedenia predchádzajúcej.
Na prvý pohľad sa toho veľa nezmenilo. Dizajn exteriéru zostal naozaj veľmi podobný predchodcovi (už aj to svedčí o jeho nadčasovosti), ale pod kapotou sa zmenilo mnohé. Nejde o žiadny facelift, ale o úplne novú generáciu. 6. generácia Camara stojí na novej platforme Alpha, ktorú poznáme napríklad z Cadillacu ATS. Výsledkom je zníženie hmotnosti o 91 kg, a tiež kvalitný podvozok. Camaro sa medzigeneračne scvrklo o 6 cm na dĺžku a 2,5 cm na šírku. S novou platformou prichádzajú aj nové motory.
Camaro 6. generácie príde od začiatku s troma motormi. Základ ponuky bude opäť tvoriť štvorvalec (Camaro 3. generácie predávali vo verzii Iron Duke s 2,5 litrovým 4-valcom a výkonom 90 koní). Tentokrát sa však štvorvalec v ponuke nedá zahanbiť nízkym výkonom a podobne ako konkurent od Fordu dostane prepĺňanie. Výsledkom je 2,0 litrový turbomotor s výkonom 274 koní. Akcelerácia na stovku bude trvať menej než 6 sekúnd a kombinovaná spotreba je podľa americkej normy 7,84 l/100 km.
Pre trochu náročnejšiu klientelu bude k dispozícii aj 3,6 litrový V6 s výkonom 335 koní. Najnáročnejší zákazníci siahnu po typickom vidlicovom osemvalci. O pohon zatiaľ najvýkonnejšej verzie SS sa postará atmosférický 6,2 litrový motor V8 LT1, ktorý poznáme z novej Corvetty C7. Pod kapotou Camaro ponúkne výkon 461 koní. Verzia SS dostane adaptívny podvozok (Magnetic Ride Control) a brzdy Brembo. Dynamické parametre nového Camara ešte nepoznáme, ale páni zo Chevroletu tvrdia, že verzia SS bude rýchlejšia než súčasná verzia 1LE.
Záujemcovia si môžu vybrať z dvoch prevodoviek. Prvou je 8-stupňový automat a druhou, menej častou voľbou, bude 6-stupňový manuál. Manuál aj automat budú dostupné pre všetky verzie (tu by sa mohli európske automobilky učiť od tých amerických). Manuálna prevodovka dostane funkciu pre automatické „medziplyny“. Menej zdatní vodiči si tak môžu vychutnávať vyrovnávanie otáčok pri podraďovaní.
Interiér sa, na rozdiel od exteriéru, nenesie v retro štýle. Podľa prvých fotiek si dovolím tvrdiť, že vyzerá lepšie, než v Corvette C7. Keď si sadnete do Corvetty, okamžite viete, že sedíte v americkom aute. Interiér v Camare pripomína skôr európsku produkciu. V interiéri môžete mať za príplatok namiesto klasických budíkov 8“ displej. Pri pohľade na stredový tunel nepoteší absencia klasickej mechanickej ručnej brzdy. Camaro má aj nový systém s názom Spectrum Lighting. Stará sa o ambientné podsvietenie interiéru v 24 rôznych farbách. Podobný systém poznáme z nových Mercedesov.
Bližšie informácie a ceny zostávajú zatiaľ skryté pred svetom. Zatiaľ si môžete pozrieť prvú nehodu predprodukčného modelu Camara.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk