StoryEditor

Tento Mercedes sme dostali na limit. Pokorili sme jeho maximálnu rýchlosť

13.10.2015, 08:19
Nemecké diaľnice, Alpy či predbiehanie v maximálnej rýchlosti. Test novinky bol veľmi pestrý.

V tomto prípade biely a nenápadný sedan, ktorý sa len detailmi líši od štandardu, ukrýva stroj, ktorý netreba provokovať. Ale športová jazda nie je predsa to, čo Mercedes robí Mercedesom. Najlepšie som si to vyskúšal pri 1 200-kilometrovom „výlete“ za novým iPhonom do Mníchova. Vtedy najviac oceníte vlastnosti drahého auta. Je asi desať hodín večer a ja stojím na poslednej čerpacej stanici pred hranicami s Rakúskom.

A ja si po kúpení energetického nápoja a diaľničnej známy mierim cez hranice. Rakúsky colník ma, samozrejme, necháva prejsť, pretože neočakáva, že v tom aute „niekoho skrývam“, no a mne zostáva jediné. Zapnúť „tempomat“ a nechať sa viesť. Úprimne, slovo tempomat dehonestuje celý systém, ktorý Mercedes nazýva Distronic Plus. 

 

 

Taká pohodová nedela. Mercedes Benz C450 AMG, ktorý som si maximálne prevetral aj na nemeckých diaľniciach.

Posted by Drahomír Piok HN on Sunday, 27 September 2015

 

Rýchlo a zbeliso

Znamená to, že auto sleduje rýchlosť, drží vás v pruhoch, sleduje okolité autá a pokojne aj točí volantom a vyberá niektoré zákruty. Jediné, čo od vás chce je, aby ste držali volant, prípadne sa ho aspoň každých 15 sekúnd chytili. A teda pokiaľ nestojíte v zápche, určite ten volant držte. 

Auto aj napriek všetkému na diaľnici šoféruje veľmi autonómne. Pôvodne som si myslel, že toto u mňa spôsobí „kardinálnu nudu“. Mýlil som sa. Keďže systém na vás dáva pozor ako na malé dieťa, v aute si oveľa viac oddýchnete. Teda na začiatku spomínam cestu do Mníchova. Príjemne som si oddýchol pri nočnej jazde presne po hranice s Nemeckom.

 

Potom som luxusnú limuzínu prepol z režimu eko na šport plus a zničil priemernú spotrebu, ktorá bola pod 10 litrov. Tých pár úsekov s neobmedzenou rýchlosťou som si užil dokonale. V rukách som mal úplnú novinku od Mercedesu, ktorá má 270 kW (367 koní) a pohon všetkých štyroch kolies. Samozrejme, doň lejete benzín, a nie diesel. Ten prémiový.

No tak som sa vydal testovať niečo, čo ľudí na autách fascinuje najviac. Rýchlosť. Síce je to prvoplánové, no čo by človek na nemeckej diaľnici robil. Zrejme tu nebudete hodnotiť kvalitu miestnych čerpacích staníc alebo práve skúšať jazdu a spotrebu.

Maximum testovaného Mercedesu sa zastavilo na rýchlomere s číslovkou 257 kilometrov za hodinu. Išiel by viac, no je elektronicky obmedzený. No a práve vtedy, keď si myslíte, že ste úplný kráľ, a veď kto by vás teraz obiehal, vám „zamáva“ vedľa prechádzajúce „emko“ od konkurencie z Mníchova. Nič, no… tu sa aj pri rýchlosti, kde by vám na Slovensku zobrali aj rodný list, musíte stiahnuť do pravého pruhu.

Toto mal mať Mercedes roky

Ale to nič nemení na tom, že pri tom, ako som prišiel do cieľa (Mníchov asi dve hodiny nadránom), som sa cítil maximálne komfortne. Pohodlne som si vystúpil a necítil som sa „vytrasený“, „dobitý“ či „unavený“. Ak to porovnám s pocitom, keď som v Mníchove vystupoval z výrazne horšieho auta pred rokom. No to je sen. 

Natočil som „bláznov“, ktorí čakajú a spia v spacákoch pred predajňou Apple aj v noci, keď je vonku asi desať stupňov nad nulou a išiel do hotela. Aj vtedy som ocenil novinku, ktorá mala byť v Mercedesoch už roky. Z trojice Audi, BMW, Mercedes práve ten s ňou prišiel ako posledný. Je to head-up displej, a teda premietanie údajov na čelné sklo.

Mercedes ponúka viacero rôznych zobrazení, a je to neskutočná pomoc pri navigácii či pri kontrolovaní rýchlosti. Športový režim vám v tom prípade napríklad presne ukazuje, kedy preradiť na ďalší prevodový stupeň.

Pri Mercedesoch je už štandardom ponúkať špičkové LED svetlomety, ktoré sú v noci neoceniteľnou súčasťou. Čo vás však bude stále baviť dookola je v zapnutom športovom režime využívať zvuk auta a jeho strieľanie do výfuku. Na vyčarenie úsmevu to funguje vždy a všade. 

Čo mi už také „mercedesové“ nepripadalo, bolo, žiaľ, nastavenie podvozka. Samozrejme, sedím v športovom aute, ale napriek tomu, že to nebola špičková verzia C63 AMG, bolo tvrdé. Síce niektoré súčiastky práve z neho pochádzajú.

Inak výrazné viditeľné zmeny oproti bežnému „céčkovému“ Mercedesu v interiéri nenájdete. Máte k dispozícii moderný interiér, ktorý má miesto na dve poháriky (fľašky), máte kam dať telefón či máte miesto aj pre vestu. Vypracovanie je špičkové a dizajn interiéru moderný. Nie je tu nič, čo by vám očividne „trhalo“ zrak či prekážalo. Teda jasné. Kontroverzná obrazovka, ktorá vyzerá ako tablet. Áno, tá tu stále je.

Hodné písmen AMG?

Aj napriek tomu, že toto je športový sedan, na zadných sedadlách máte na nohy dostatok miesta a ani veľkosť kufra neurazí. Má háčiky na tašky či pravidelný tvar.

Rovnako neurazí ani údaj 4,9 sekundy z nuly na sto kilometrov za hodinu. Šesťvalec pod kapotou AMG C450 som zhodou náhod vyskúšal aj na úplne odlišnej akcii, kde Mercedes zobral novinárov na alpskú cestu Nockalmstrasse. No a presne tam som si potvrdil, že toto auto má neuveriteľné športové vlastnosti. 

Vytvorením špeciálnej verzie, ktorá sa označuje aj ako baby AMG, stvoril Mercedes športové auto, ktoré ponúka všetok luxus a eleganciu značky. A to ani nemusí byť také brutálne ako pravé C63 AMG. Jeho cenovka začína na 60 tisícoch, no príplatky ho rýchlo nabalia na 80- či 100-tisícovú hranicu. 

Je však vôbec hodné mať v mene písmená AMG? Škoda verzie, ktorá poháňa len všetky štyri kolesá („zadokolka“ neexistuje), no Mercedes v tomto prípade určite nezneužíva marketing na to, aby predal niečo horšie. Mnohých presvedčilo už len štartovanie motora.

01 - Modified: 2007-10-10 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Eco aj na mp3 prehrávačoch
01 - Modified: 2024-11-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Očarí výkonom aj spotrebou. Na najmenší počítač od Apple sme našli len superlatívy 02 - Modified: 2024-11-21 13:15:48 - Feat.: - Title: Nemecká automobilka Mercedes-Benz plánuje výrazné zníženie nákladov 03 - Modified: 2024-11-20 23:00:00 - Feat.: - Title: KVÍZ: Pre vodičov je to často nočná mora. Poznáte pokyny policajta na križovatke? 04 - Modified: 2024-11-17 05:00:00 - Feat.: - Title: Nič zásadné mu nechýba, ale ponúkne dosť za svoju cenu? Vyskúšali sme nový fanúšikovský Samsung 05 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nemusí zostávať iba v meste. Malá Toyota prešla náročným testom v chlade a kopcoch
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
22. november 2024 04:45