StoryEditor

Uznávaná Toyota sa dočkala vlastných pretekov

22.04.2013, 00:18
Autonovinky prezrádzajú viac o novom seriáli pretekov Toyoty GT86, novom Peogeote 208 GTi a Mercedese pre šejkov.

Nová kapitola športovej histórie - Toyota GT86 

Toyota Motorsport (TMG) píše novú kapitolu športovej histórie. Svoje aktivity totiž rozširuje o pohárové preteky identických vozidiel. Rovnaké automobily Toyota TMG GT86 CS-V3 budú medzi sebou súperiť v rámci populárnej série VLN. Je to záruka napínavých okamihov a veľkého záujmu fanúšikov počas celej sezóny, ktorá zahŕňa desať súťažných podujatí. Do prvých pretekov pohára TMG GT86 Cup, ktoré sa uskutočnili na okruhu Nürburgring, bolo nasadených šesť vozidiel troch rôznych tímov. Prihlášky ostávajú otvorené, pričom o konečnom výsledku za sezónu rozhoduje osem najlepších výsledkov. To znamená, že o titul v pohári TMG GT86 Cup môžu zabojovať aj posádky nastupujúce neskôr v priebehu sezóny. Vďaka podpornej infraštruktúre na trati vrátane kompletných služieb dodávky náhradných dielov a špeciálnej podpory od dodávateľa pneumatík Pirelli, by mali všetci účastníci vyťažiť zo svojich vozidiel GT86 CS-V3 naozaj maximum. Inak povedané, servis majú all inclusive, môžu sa plne sústrediť na športový výkon na trati.  

Auto, ktoré skladá úctu predchodcovi - Peugeot 208 GTi 

Už pri prvom pohľade na toto auto nemáte pochybnosti, že ide o športové auto. Nízka predná časť, nárazník so spojlerom, klinovitý profil karosérie. Pri pohľade zozadu vás upúta jeho dvojitá chrómovaná koncovka výfuku, má lichobežníkový tvar. Aerodynamicky pôsobiace chrómované lišty okien sú zakončené podpisom vyjadrujúcim úctu slávnemu modelu Peugeot 205 GTi. Ozdoba na zadných okienkach hrdo nesie logo GTi z lesklého chrómu zvýrazneného červenou farbou. Bez ohľadu na zvolenú farbu laku je červená farba prítomná takmer všade: strmene bŕzd, spodný rám mriežky chladiča, nápis Peugeot na zadných výklopných dverách a na mriežke chladiča. V mriežke z čiernej lesklej farby je navyše šachovnicový 3D motív z chrómu. Športová atmosféra vládne aj vo vnútri. Vaničkovité sedadlá, palubná doska potiahnutá čiernym materiálom s červenými stehmi, technologicky koncipovaný združený prístroj má chrómové budíky s červeným LED podsvietením, ručičky sú biele. Pochvalu si zaslúži malý športový volant. Benzínový motor 1.6 THP (200 k) je spojený s prepracovaným výfukovým systémom. Malé GTi vykazuje prvotriednu akceleračnú pružnosť, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako 7 sekúnd. 

Tam, kde sa začína a končí terénny svet - Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 

Mercedes-Benz predstavil v Dubaji štúdiu terénneho vozidla Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6. Koncepčné monštrum poháňa osemvalcový benzínový motor so silou 400 kW/544 k (760 Nm). Má šesť poháňaných kolies, redukciu na jazdu v teréne, päť uzávierok diferenciálu, systém priebežnej regulácie tlaku pneumatík a špeciálne upravený podvozok. Zľahka preto zdoláva aj najťažšie terénne prekážky, ako napríklad piesočné duny, strmé púštne zrázy, skalnaté povrchy alebo vodné prekážky až do hĺbky jedného metra. Na bežnom povrchu pritom šesťkolesové „géčko“, napriek svojej hmotnosti 3,6 tony, zrýchľuje excelentne. G 63 AMG 6x6 zhotovili stavebnicovým spôsobom takmer výlučne z komponentov najnovších sériových modelov triedy G. Napríklad portálové nápravy, ktoré sa tu prvý raz uplatnili v civilnom vozidle, pochádzajú z vojenskej verzie triedy G. Sériovo vyrábané sú i ďalšie komponenty: motor AMG V8 Biturbo Power, automatická prevodovka AMG Speedshift Plus 7G-Tronic spárovaná s predným hnacím ústrojenstvom z G 63 AMG a so zadným dvojitým hnacím ústrojenstvom z armádnej verzie 6x6. Celok dopĺňa svieža koncepcia interiéru s modernou prístrojovou doskou, novými prístrojmi a veľkým ústredným farebným displejom. 

Snímky: Mercedes-Benz, Peugeot, Toyota

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
08. máj 2024 03:05