Predstavili ho v marci na Ženevskom autosalóne. Motoristickí novinári prvé jazdy okúsili pred pár dňami v okolí Viedne. Nová Nubira je prvým automobilom po vzniku spoločnosti GM Daewoo, ktorého vývoj GM (General Motors) výrazne ovplyvnil.
Nová Nubira je celkom nová, no zostáva vozidlom nižšej strednej triedy. Momentálne je Nubira 5-miestny, 4-dverový sedan, no vznikne aj 5-dverový hatchback a kombi. Vzhľadom Nubira ani neoslní, ani neodpudí. Vzhľad má súčasný a celkom európsky: mierne hranatý a robustný. Aj interiér prináša osvedčené riešenia a príjemné materiály. Vytvára dojem bezproblémového, jednoduchého, no pohodlného a uspokojivého používania. Nubira prekonáva mnohých konkurentov v tejto triede ponukou miesta na zadných sedadlách. Spolu so zaujímavou cenou 469 000 Sk za základné, dobré vybavenie (ABS, 2 airbagy,...) je to predpoklad úspechu na trhoch, akým je aj slovenský. Otázkou je dostatočná sieť spoľahlivých servisov. Všetko svedčí o tom, že snaha o revitalizáciu u nás donedávna úspešnej značky budú úspešné, no neľahké.
Nová Nubira má na začiatok k dispozícii dva benzínové motory: 1,6 l (80 kW, 150 Nm) a 1,8 l (90 kW, 165 Nm). Silnejší môže byť kombinovaný so štvorstupňovým automatom, inak je štandardom 5-stupňová manuálna prevodovka.
Jazda v novej Nubire je podstatne iná než v predchodcovi. Nevedel by som povedať, v čom je horšia než u renomovaných, predovšetkým európskych konkurentov -- najmä ak je pravdivý údaj o spotrebe (7,1, resp 7,5 l/100 km). Naopak, pohodlie sedenia na zadných sedadlách môže byť jedným z dôležitých argumentov, spolu s cenou.
StoryEditor