StoryEditor

Test HN: Hravý a elegantný. Legenda je späť

03.06.2013, 00:00
Peugeot 208 GTi je moderná interpretácia francúzskej klasiky. Otestovali sme ju. Pozrite sa, ako dopadla.

Patrí do skupiny extrémne výkonných malých mestských vozidiel. Táto skupina je elitná a nie je v nej veľa áut. Je hravo športový. No zároveň elegantný. A nadväzuje na legendárny model 205 GTi, ktorý v osemdesiatych rokoch nepoznal konkurenciu. Peugeot 208 GTi. Prevetrali sme ho na tisícke testovacích kilometrov. Jazdili sme v hustej mestskej premávke, rýchlym tempom na diaľnici a azda najväčším zážitkom boli pre nás kľukaté vidiecke cesty. A ani mokrý asfalt nebol prekážkou.

Dynamika vnútri

V interiéri venovali dizajnéri pozornosť detailom. Celá kabína pôsobí športovo. Hneď po otvorení dverí vás upúta hliníkový prah s vyrazeným menom Peugeot, hliníkové pedále a opierka na nohy. Palubná doska je potiahnutá špeciálnym technickým materiálom, ktorý pripomína kožu, efektné sú červené stehy. Panely dverí majú plynulé prechody z čiernej do červenej farby. Sedadlá sú čalúnené kožou, predné majú výrazné bočné vedenie, dozadu sa usadí na kratšiu vzdialenosť aj trojica nižších dospelých. Malý športový volant zdobí červené logo GTi.

Podrží, no nevytrasie

Konštruktéri Peugeotu sa rozhodli nasadiť podvozok nového 208 GTi kompromisne. Bez problémov zvláda temperament motora, posádke však dopraje dostatočný komfort aj na cestách horších kvalít. 208 GTi tak na rozdiel od mnohých jeho konkurentov netýra posádku prehnanou tvrdosťou svojich náprav, vodiča teší rýchlou odozvou presného riadenia. Za 17-palcovými kolesami sa ukrývajú chladené brzdové kotúče s priemerom 302 milimetrov vpredu a 249 milimetrov vzadu. Sú chladené vzduchom cez dynamické nasávacie otvory a zaručujú účinné rýchle brzdenie.

Okamžite rozpoznateľná identita
Dizajnérskym šperkom je špecifická čierna mriežka chladiča, jej ozdobné prvky z lesklého chrómu vytvárajú športový motív trojrozmernej šachovnice. Chrómovaná koncovka výfuku je z dvoch častí lichobežníková, nad zadnými dverami je malý spojler. Pri pohľade zboku upútajú chrómované lišty okien, zakončené podpisom vyjadrujúcim úctu slávnemu modelu Peugeot 205 GTi. Ten mal emblém na tom istom mieste. Bez ohľadu na farbu laku možno nájsť červenú farbu v každom vozidle: na strmeňoch bŕzd, spodnom ráme mriežky chladiča, nápise Peugeot na zadných výklopných dverách a na mriežke chladiča. Celok je citlivo doplnený chrómovými prvkami na hmlovkách, hornom ráme mriežky chladiča a na spätných zrkadlách.

Pozor. Riadená strela na cestách
Maximálny krútiaci moment 275 Nm a maximálny výkon 147 kW (200 k) robia z Peugeotu 208 GTi riadenú strelu. Jeho zrýchlenie z 0 na 100 kilometrov za hodinu za menej ako 7 sekúnd je tiež pôsobivé. Tento malý francúzsky športovec to dokáže aj vďaka nízkej hmotnosti – 1 160 kilogramov. Ľahkosť konštrukcie tohto auta pozitívne vplýva aj na jeho spotrebu. Pri bežnej jazde spotrebuje približne sedem litrov benzínu na 100 kilometrov, v plnom nasadení o tri litre viac. 


Snímky: Vladimír Dimov

01 - Modified: 2004-11-04 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Koľko stoja poistenci
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
20. apríl 2024 12:29