StoryEditor

Test HN: Preverili sme vlajkovú loď Škody. Superb druhej generácie

19.08.2013, 00:00
Dobrý dojem z priam ideálnej jazdy kazila len cena. Tá atakuje hranicu cien automobilov luxusnej nemeckej produkcie.

Nečakajte žiadne zázraky. Ide o evolúciu, nie revolúciu. Aj to je druhá generácia nového modelového radu Škoda Superb, ktorý prichádza na cesty s mierne prepracovaným dizajnom a s modernizovanou technikou. Najväčšia Škoda ostáva konzervatívna, prioritou jej konštruktérov bola a aj naďalej je predovšetkým praktickosť. Testovali sme nové „super-béčko“, ktoré je priestrannejšie z dvojice jej ponúkaných variantov – išlo o kombi verziu v druhom najvyššom stupni vybavenia. Pod kapotou bolo ticho, úsporne tam pracoval štvorvalcový turbodiesel. Dobrý dojem z priam ideálnej kombinácie kazila azda len výsledná nadobúdacia cena, ktorá atakuje hranicu cien automobilov luxusnej nemeckej produkcie.

Len drobné retuše

V novom dizajne pôsobia oba karosárske varianty o niečo suverénnejšie a potvrdzujú pozíciu vlajkovej lode značky. Škoda Superb na prvý pohľad zaujme novou prednou časťou a zadnou časťou. Predok vozidla je teraz podstatne výraznejší a suverénnejší, so širšou maskou chladiča aj úplne novotvarovanými prednými svetlometmi. Nová je tiež kapota s inovovaným logom automobilky, nárazník s hmlovkami a predné blatníky. Prvýkrát sa v modelovom rade Superb objavujú bixenónové svetlomety s integrovanými LED svetlami pre denné svietenie, ktoré pôsobia efektne aj za denného svetla.

Tak, ako v prípade predchodcov, tak aj v prípade nového modelu auto ponúka vo svojom interiéri priestor, ktorý prekračuje zvyklosti svojej triedy. Ide o najväčší batožinový priestor a najlepšie priestorové pomery, najmä pre cestujúcich na zadných sedadlách. Je pravda, že v žiadnom inom vozidle tejto triedy nemajú cestujúci sediaci vzadu toľko miesta, ako tu. No na druhej strane je otázne, či je to potrebné. Objem batožinového priestoru verzie kombi dosahuje 633 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel vzrastie až na 1 865 litrov. Plocha na ležanie je pritom prakticky úplne rovná.

Nie všetko sedelo, ako má

Interiér Škody Superb obsahuje viacero prvkov, ktoré zvyšujú praktickosť auta. Ide o množstvo odkladacích prvkov, všakovaké držiaky pre fixovanie batožiny, uzatvárateľné schránky za podbehmi v kufri. Okrem toho disponuje aj komfortnými prvkami, ako elektricky ovládanou panoramatickou strechou, systémom pre bezkľúčové odomykanie a štartovanie, štvorzónovou klimatizáciou a multimediálnou navigáciou. K dispozícii je parkovací asistent, ktorý má vodičovi uľahčiť pozdĺžne a priečne parkovanie. S jeho precíznosťou a spoľahlivosťou sme však neboli spokojní, auto zaparkovalo až na piaty raz, zo strany vodiča boli pri tom splnené všetky podmienky. Bezpečnosť modelu Superb bola ohodnotená maximálnym počtom piatich hviezdičiek v testoch Euro NCAP. Robustné kombi je v ponuke s celou plejádou benzínových aj naftových motorov, ich výkony sú od 125 do 260 koní. Priemerná spotreba auta sa na konci testu ustálila na hodnote 7,3 litra na 100 kilometrov, čo je slušná hodnota.

Snímky: Vladimír Dimov

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. apríl 2024 00:16