StoryEditor

Test HN: S novým Range Roverom sme jazdili bez rešpektu. A vydržal

22.04.2013, 00:30
Nový Range Rover osloví aj tých, ktorí by sa za takýmto autom doteraz ani neobzreli.

Bezpochyby je to najluxusnejší a najodolnejší Range Rover všetkých čias. Je podstatne ľahší, výkonnejší, úspornejší ako jeho predchodcovia. Má v sebe kvalitné materiály, najmodernejšie technológie a je noblesný. Obzrie sa tak za ním aj ten motorista, ktorý by sa doposiaľ za autom tejto kategórie vôbec neobzrel.

Nový Range Rover si tak upevňuje svoju vedúcu pozíciu medzi prémiovými SUV. My sme ho vyskúšali so základným motorom, trojlitrovým turbodieselom TDV6. Robustné auto vyzbrojené stredným stupňom vybavenia Vogue sme preverili pri viac ako tisícke testovacích kilometroch. Jazdili sme s ním po cestách i tam, čo už cestou nazývať ani nemôžeme. Bez akéhokoľvek rešpektu k autu. Veď ide o neoficiálneho kráľa ciest.


Tradičné hodnoty

Štvrtá generácia jedinečného modelového radu Range Rover predstavuje nový model, ktorý bol vytvorený úplne od základov. Prioritou bolo zachovať rokmi overené a dobre známe charakteristické tvary, a skĺbiť ich s lepšou jazdnou dynamikou a nižšou spotrebou. Samozrejme, bez zrieknutia sa čohokoľvek z kritérií luxusu na palube. Auto teda vzniklo, nadväzujúc na inovatívnosť a ikonický dizajn pôvodných modelov, ktoré menia automobilový svet už viac ako štyridsať rokov. Novinka je vôbec prvým SUV s revolučnou celohliníkovou konštrukciou, vďaka čomu je o 39 percent ľahšie. Jeho predchodca mal totiž oceľovú konštrukciu a bol tak ťažší ako tento nováčik, o 420 kg. To skutočne nie je málo. 

Táto celohliníková konštrukcia ponúka výnimočné jazdné vlastnosti a dynamickú obratnosť v akomkoľvek teréne spolu so zníženými emisiami CO2. To ale nie je všetko. Ľahká a pevná karoséria je doplnená hliníkovou architektúrou prednej a zadnej nápravy s novým pneumatickým pružením. Cieľom bolo zlepšiť ovládanie vozidla. Nový podvozok poskytuje vynikajúcu kontrolu pohybu karosérie a nízku mieru bočného náklonu v zákrutách.

Bez kompromisov

Nový Range Rover ponúka výnimočný luxus. Dizajnérsky tím sa snažil zachovať elegantné proporcie a čisté línie jazyka Range Rover. Auto autom však robí hlavne technika. Medzi popredné inovatívne technológie patrí nová generácia unikátneho systému Land Rover Terrain Response, ktorý analyzuje aktuálne jazdné podmienky a automaticky zvolí nastavenie vozidla a najvhodnejší režim jazdy v akomkoľvek teréne. Nový Range Rover si trúfa na prakticky akýkoľvek terén. Podstúpil náročné testy na ceste aj v teréne. Základom podvozka s meniteľnou svetlou výškou sú nezávislé nápravy s veľkou mierou ponúkaného skríženia. Nechýba možnosť uzávierok diferenciálov a, samozrejme, aj redukcie. Všetko sa deje pohodlne a rýchlo za pomoci elektroniky. Výhľad z auta v sťažených terénnych podmienkach alebo pri parkovaní uľahčuje dobré presklenie kabíny a aj kamerový systém, ktorý situáciu v okolí auta premieta na monitor prístrojovej dosky.

Luxus a bezpečnosť

Vo vnútri ponúka nový Range Rover pocit pohodlia a ticha, ktorý spĺňa najvyšší štandard prémiových vozidiel. Interiér je vypracovaný z materiálov najvyšších kvalít – nejde o napodobneniny, je to pravé drevo, hliník a hrubá koža. Karoséria je veľmi dobre odhlučnená, nechýba akustické laminovanie čelného skla. Luxusný. Cestujúci na zadných sedadlách môžu využiť o 118 mm viac priestoru pre nohy, a v prípade balíka Executive aj luxusné dvojmiestne sedenie. Nový model bude v ponuke s výkonnými zážihovými motormi V8 a vznetovými TDV6 alebo SDV8 motormi. Nami skúšaný trojlitrový turbodiesel nás v mnohom milo prekvapil. Auto navrhnuté vo firemnom dizajnérskom centre Land Rover a vyrábané v anglickom Sollihulle je s ním mimoriadne agilné a veľmi prekvapivo úsporné. Viac než dvojtonový kolos sa cestou rúti s nevšednou ľahkosťou a noblesou, s priemernou spotrebou aj menej než 8 litrov nafty na 100 km. A to je skutočne pozoruhodná hodnota. 

 

Technické špecifickácie a porovnanie s konkurenciou:

Range Rover 

 

Mercedes-Benz GL 350 CDI

Toyota Land Crusier V8

 


menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
19. apríl 2024 17:17