StoryEditor

Volkswagen na videu ukazuje, ako podvádzal pri testoch

26.12.2015, 15:28
Autor:
HNstyle.skHNstyle.sk
Nemecká automobilka pripravila video, kde vysvetľuje, čo sa dialo pri emisných kontrolách.

Kauza dieselgate vyšla na svetlo sveta už pred troma mesiacmi. Pomaly sa však blíži jej druhá fáza. Po tom, čo automobilka Volkswagen priznala chybu a urobila personálne zmeny vo vedení, prichádza čas na nápravu a teda odstránenie softvéru, ktorý podvod umožnil.

VW sa preto rozhodol všetkým názorne ukázať, kde sa stala „chyba”. V približne 6 minútovom videu opisuje spôsoby, ktorými výrobcovia bežne znižujú emisie svojich motorov. Dôležitejšia je však časť, kde VW tvrdí (okolo 4:00), že riadiaca jednotka motora jednoducho musí rozoznať, že je auto na valcovej brzde (dynamometri), inak by ABS zablokovalo hnané kolesá. 

Práve v tejto časti v dotknutých motoroch EA189 totiž nastupuje softvér riadiacej jednotky, ktorý špeciálne pre túto príležitosť (meranie) upraví recirkuláciu výfukových plynov tak, aby motor pri teste splnil limity. V reálnych podmienkach však dáva softvér motoru iné hodnoty, aby dosahoval potrebný výkon, nehľadiac na emisie. Zákazník už totiž dostal informáciu, že motor v jeho aute spĺňa emisné limity a je spokojný. 

Automobilka vo videu ubezpečuje vodičov, že dotknuté autá sú technicky v poriadku a bezpečné. Úprava softvéru pri motoroch objemu 1,2 litra a 2,0 litra, s ktorými VW začne už v januári, potrvá približne pol hodiny. Motory 1,6 TDI potrebujú aj malú úpravu „hardvéru“. Pred váhu vzduchu dostanú zariadenie, ktoré upraví turbulentné prúdenie vzduchu. Jeho inštalácia spolu s nahratím nového softvéru by mala zabrať približne hodinu.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk


 

01 - Modified: 2007-12-17 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Štatutár STV? Mám s tým neblahé skúsenosti
01 - Modified: 2024-04-17 16:00:00 - Feat.: - Title: Zistenie HN: elektrické Porsche v Bratislave sa už vyrába. Fabrika aktuálne pracuje na „vychytávaní múch“ 02 - Modified: 2024-04-12 14:35:08 - Feat.: - Title: Ako je to s krachom top zamestnávateľa? Poplašné správy zmietol zo stola novým rekordom 03 - Modified: 2024-04-11 17:28:20 - Feat.: - Title: Šéf VW pre HN: Najlepší zamestnanec je Slovák. Iné riešenie ako dovoz pracovnej sily však aktuálne nie je 04 - Modified: 2024-03-27 15:54:37 - Feat.: - Title: Volkswagenu na Slovensku chýba tento rok až 1 500 zamestnancov. Kritická je situácia so špecialistami 05 - Modified: 2024-03-14 22:27:47 - Feat.: - Title: Volkswagen chce v roku 2027 uviesť na trh elektromobil za 20-tisíc eur
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. apríl 2024 05:37