Kauza dieselgate vyšla na svetlo sveta už pred troma mesiacmi. Pomaly sa však blíži jej druhá fáza. Po tom, čo automobilka Volkswagen priznala chybu a urobila personálne zmeny vo vedení, prichádza čas na nápravu a teda odstránenie softvéru, ktorý podvod umožnil.
VW sa preto rozhodol všetkým názorne ukázať, kde sa stala „chyba”. V približne 6 minútovom videu opisuje spôsoby, ktorými výrobcovia bežne znižujú emisie svojich motorov. Dôležitejšia je však časť, kde VW tvrdí (okolo 4:00), že riadiaca jednotka motora jednoducho musí rozoznať, že je auto na valcovej brzde (dynamometri), inak by ABS zablokovalo hnané kolesá.
Práve v tejto časti v dotknutých motoroch EA189 totiž nastupuje softvér riadiacej jednotky, ktorý špeciálne pre túto príležitosť (meranie) upraví recirkuláciu výfukových plynov tak, aby motor pri teste splnil limity. V reálnych podmienkach však dáva softvér motoru iné hodnoty, aby dosahoval potrebný výkon, nehľadiac na emisie. Zákazník už totiž dostal informáciu, že motor v jeho aute spĺňa emisné limity a je spokojný.
Automobilka vo videu ubezpečuje vodičov, že dotknuté autá sú technicky v poriadku a bezpečné. Úprava softvéru pri motoroch objemu 1,2 litra a 2,0 litra, s ktorými VW začne už v januári, potrvá približne pol hodiny. Motory 1,6 TDI potrebujú aj malú úpravu „hardvéru“. Pred váhu vzduchu dostanú zariadenie, ktoré upraví turbulentné prúdenie vzduchu. Jeho inštalácia spolu s nahratím nového softvéru by mala zabrať približne hodinu.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk