Stredná trieda, je zastúpená takmer každou značkou. Je to jeden z najväčších segmentov a autá, ktoré doň patria, považujú mnohí za zlatú strednú cestu. Ponúkajú veľmi slušné výbavy, relatívne silné a úsporné motory a adekvátne rozmery za rozumné peniaze.
Na diaľnici ponúknu slušný komfort a v meste s nimi zaparkujete takmer všade. V poslednom čase kladú výrobcovia extra veľký dôraz aj na ich dizajn, čo sa v Renaulte prejavilo asi najviac. Koniec koncov, svedčí o tom aj ocenenie, ktoré Talisman nedávno získal.
Koncom januára sa v Paríži uskutočnil Festival Automobile International (FAI), odkiaľ si Renault odniesol rovno tri významné ceny. Jednou z nich je aj cena za „Najkrajšie auto roka 2015“, ktorú si odniesol nový typ Talisman. Hlasovanie prebiehalo na internete, takže o víťazovi rozhodlo v podstate celé Francúzsko.
Michael van der Sande z oddelenia marketingu Renaultu bol cenou nadšený a za hlasy v ankete sa poďakoval celému národu. Nezabudol spomenúť, že Talisman ponúka ako jediný v segmente technológie Multi-Sense a 4Control. Asi myslel ich spojenie, lebo technológia Multi-Sense je v podstate výber jednotlivých jazdných režimov a to ponúka už takmer každý.
4Control je už predsa o niečo výnimočnejší. Ide o technológiu natáčania zadných kolies, ktoré sa natáčajú buď v protismere predných kolies (v nízkych rýchlostiach) alebo jednosmerne (vo vyšších rýchlostiach). Natáčanie zadných kolies ponúkal Renault už v poslednej generácii Laguny, čo bol v podstate jeden z jej mála ťahákov.
Nové meno a dizajn by mali pritiahnuť k Renautu viac zákazníkov. Nie nadarmo sa hovorí, že dnes predáva dizajn. Je to skrátka tak. V porovnaní s Lagunou však Talisman zaostáva vo výbere motorov. Laguna ponúkala aj motory 2.0 dCi s výkonom do 131 kW (178 k), motor 2.0 16V Turbo s výkonom 150 kW (204 k), či dokonca 3.0 dCi V6 so 173 kW (235 k).
V Talismane nedostanete nič väčšie ako 1,6-ku. Či už benzínovú alebo dieselovú. Výkonovo na tom nie sú zle, diesel ponúkne v najvýkonnejšej verzii 118 kW (160 k) a benzín až 147 kW (200 k), ale na vysoké diaľničné tempá by bol určite vhodnejší nejaký dvojliter.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk