Socha Ferrariho koňa, ktorá vás víta na príjazde do Maranella hneď vedľa fabriky, kde sa stavajú jedne z najlepších superšportov sveta, je pre domácich pýchou. Firma však práve predstavila nové veľdielo. Tak krásne Ferrari tu už dlho nebolo. Volá sa 488 GTB a číslo odkazuje na objem každého valca nového preplňovaného motora.
Veľký prelis na boku, privádzajúci vzduch k motoru za kabínou, je jedným z najcharakteristickejších dizajnérskych prvkov Ferrari za posledné desaťročie. Pre niektorých má ten vzduchový kanál až magickú príťažlivosť. Nové Ferrari 488 GTB (Gran Turismo Berlinetta) má ako pravý superšport nad zadnými kolesami osemvalec a mohutný prívod vzduchu, a to aj od zadných blatníkov.
Svetová špička
Novinka ikonickej talianskej značky tie „žiabre“ nad zadnými kolesami určite využije. Verte, že za ich tvarovaním sú stovky hodín práce. Osemvalec v útrobách superšportu potrebuje na „dýchanie“ hektolitre vzduchu.
Novinka technicky vychádza z predchádzajúceho modelu 458 Italia. Výrazne sa však upravovala aerodynamika, prítlak sa tak podarilo zvýšiť o 50 percent.
Zmien, aj keď menej výrazných, sa dočkala aj kabína. Ferrari vyrobí ročne pár tisíc áut, ale vo vývoji sú jeho konštruktéri svetová špička.
Štartovací model Ferrari, kabriolet s plechovou strechou menom California, dostal vlani pod kapotu turbo a do názvu pridal T. Novinka v podobe GTB je druhým novodobým Ferrari s preplňovaním.
Ferrari riadí drift
Uprostred uložený osemvalec posiela na zadné kolesá 670 koní. Nový motor má objem 3 902 ccm a vybavený je dvojitým preplňovaním. Plný výkon je dostupný pri ôsmich tisícoch otáčkach, zadné pneumatiky musia preniesť na cestu 760 krútiacich newtonmetrov (vo 2 000 ot. / Min).
Sedemstupňová robotizovaná prevodovka používa funkciu Variable Torque Management, ktorá má za úlohu plynule regulovať nárast krútiaceho momentu, aby stroj pracoval čo najefektívnejšie v celom rozsahu otáčok.
Zrýchlenie z nuly na dvestovku zvládne nové GTB za 8,3 sekundy. Ferrari opäť hovorí o čistokrvných športových zážitkoch a prívetivosti pri promenádach po mestských bulvároch.
Je tu ja zaujímavosť pre amatérov. Systému Side Slip Angle Control, ktorý nechá aj menej skúsených jazdcov prechádzať zákruty riadeným šmykom (umožňuje to riadený elektronický diferenciál). Nové prevedenie systému vie naviac spolupracovať s aktívnymi tlmičmi, má byť presnejší a bude zasahovať hladšie.
Snímky: Ferrari