Na vrchole po rokoch nenastala žiadna zmena. BMW vedie rebríček najpredávanejších značiek prémiového segmentu už desiaty rok. Dvaja rivali Audi a Mercedes Benz zatiaľ neúspešne opakovane vyhlasujú útok na post svetovej jednotky. Náskok BMW sa však znížil. A to aj vďaka novinkám konkurencie.
BMW minulý rok predalo 1,81 milióna áut, čo je v medziročnom porovnaní nárast o 9,5 percenta. Vo výsledku nie sú započítané predaje značiek Rolls Royce a Mini, ktoré BMW vlastní. Hlavným trhom BMW zostáva síce Európa, podstatne väčšie nárasty ale zaznamenáva firma hlavne v Číne, kde dopyt stúpla viac než o 16 percent. Najúspešnejším modelom automobilky zostáva rad 3.
Porsche predao skoro 200 tisíc áut
Aj keď bavorská automobilka zvýšila celosvetovo svoj predaj, jej konkurenti z Ingolstadtu a Stuttgartu rástli rýchlejšie. Audi pomohla materskému koncernu Volkswagen s predajným rekordom, keď zaznamenala rast odbytu o 10,5 percenta na 1,74 milióna vozidiel.
Tretí zostáva Mercedes Benz, ktorý ale rástol z tejto trojice najrýchlejšie: na 1,65 milióna vozidiel (+ 12,9 percenta oproti 2013). Z objemovo veľkých značiek pridalo v segmente luxusných vozidiel ešte Porsche sedemnásť percent. Predalo až 190-tisíc áut.
Celosvetová čísla ukazujú, že sa luxusným vozidlám veľmi darí. Analytici to vysvetľujú predovšetkým oživovaním americkej ekonomiky aj bohatnutím Číny, kde si čím ďalej viac ľudí môže dovoliť autá týchto značiek.
js