Je to tak, BMW neplánuje vyrábať odľahčenú verziu CSL modelov M3 a M4. Automobilka totiž tvrdí, že súčasné M3 a M4 sú s hmotnosťou na tom najlepšie, ako sa len dá.
Princíp CSL bol jednoduchý - postaviť M-ko ešte ľahšie a lepšie, aby z auta bola poriadna "mašina" s lepším pomerom hmotnosť/výkon. Lenže nič také v Mníchove neplánujú, nové M3 a M4 vyvinuli podľa Matta Collinsa, šéfa pre malé a stredné autá, najlepšie ako mohli a s hmotnosťou ísť dole nechcú. Veď vážia podľa jeho slov pod 1500 kilogramov, čo nie je vôbec zlé. Dokonca si vo vedení myslia, že CSL by mohlo byť kontraproduktívne, obyčajné M-ko by tak mohlo pôsobiť dojmom nedokončeného, či "odfláknutého" auta.
Na hmotnosť sa teda zamerali podľa Collinsa už od začiatku a hardcorovú verziu vyrábať nebudú. "Autá sú tak ľahké, ako len môžu byť," povedal. Lenže naozaj by zákazníci nemali záujem o také auto? A naozaj nie je možné odľahčiť súčasnú M3, resp. M4?
Pamätáme, že M3 E46 CSL bola o 110 kg ľahšie než M3 E46. Možno by stačilo použiť rovnaký recept - teda menej zvukovej izolácie, menej elektroniky (napríklad v sedadlách), karbónové časti karosérie a veľa iných detailov. Čiže prehlásenie Matta Collinsa na prvý pohľad znie sympaticky a sebavedomo, no vždy sa dá niečo zlepšiť. A ak si zákazníci budú pýtať CSL, prečo by im ho nedali?
Pripravené v spolupráci s:
StoryEditor