StoryEditor

Opel Signum v Berlíne

02.06.2003, 00:00
Opel v poslednom čase nešetrí novinkami. Jedným zo smerov, ktorými sa pritom uberá, je čo najlepšie využitie vnútorného priestoru vozidiel. Pred časom (1997) minivan Zafira ukázal, ako možno mať aj 6. a 7. sedadlo stále so sebou tak, aby neobsadené neprekážali. Nedávna novinka Meriva rozhýbala druhý rad sedadiel. Do istej miery podobná filozofia stála pri zrode najnovšej novinky s majestátnym menom Signum.
Trocha zjednoduším opis: Signum stojí v podstate na podvozku Vectry s rázvorom zväčšeným o 130 mm. Aj vďaka krátkym previsom, dynamizujúcim vzhľad i pohyb, však celková dĺžka narástla len o 40 mm. Predná časť vozidla, vrátane prednej polovice interiéru, je na pohľad takmer totožná so známou a tiež ešte novou Vectrou. Zo zmien najviac profitujú cestujúci na zadných sedadlách. Celé 130 mm zväčšenie rázvoru "dostali" práve oni. Systém FlexSpace umožňuje posunúť obidve krajné sedadlá (samostatne) práve až o 130 mm vzad a zväčšiť sklon operadiel až o 30°. Získajú tak vynikajúco veľký priestor na nohy. Súčasne je možné stredné, podstatne užšie sedadlo preklopiť vpred a vytvoriť tak stredovú konzolu - opierku. V prípade potreby transportu čo najväčšieho množstva batožiny je možné všetky tri zadné sedadlá preklopiť vpred a vytvoriť tak priestor s objemom až 1 410 l s celkom rovnou úložnou plochou.
V tejto triede je to riešenie naozaj nevídané a bude zaujímavé sledovať, ako ho prijme trh. Nie som celkom presvedčený, či "biznismen" voziaci sa vzadu bude chcieť sedieť v rovnakom aute, v ktorom jeho sused vozí dva bicykle a dve deti - rád by som sa však mýlil. Rád preto, lebo o vtipnosti a užitočnosti opísaného riešenia nemožno pochybovať.
Zvonka sa Signum líši od Vectry najmä zadnou časťou. Či vyzerá skôr ako lifestylové kombi alebo kupé-limuzína, je vec názoru. Nepochybne však je originálna a oči Berlínčanov priťahovala. Apropo, Berlínčanov - Opel sa rozhodol umožniť motoristickým novinárom prvé jazdy absolvovať v samom centre a okolí metropoly. Možno tým chcel naznačiť, že práve v takomto prostredí bude Signum doma. Nuž, s automatickou prevodovkou, zónovanou klimatizáciou, trojlitrovým V6 motorom a koženým čalúnením sa aj piatková zápcha dala prežiť. Tým viac som vychutnal pohyb rýchlosťou 230 km/h na krátkom úseku novej diaľnice. Jazda po zlých cestách bývalej NDR však naznačila, že konštruktéri podvozka - chválim ich za to - v citlivo odhadnutej miere uprednostnili dynamické jazdné vlastnosti a stabilitu pred nekontrolovateľným komfortom.
Opel Signum prichádza na svet so štyrmi zážihovými a tromi prepĺňanými vznetovými motormi ECOTEC, s výkonmi 100 - 211 koní. Tri z nich sú celkom nové: 3,0 V6 CDTI (130 kW, 370 Nm) je prvý Oplov common-rail takejto koncepcie. Zaujímavejší z dvoch ďalších noviniek je 2,2-litrový štvorvalec s priamym vstrekovaním benzínu. Pri výkone 114 kW má o 6 percent vyšší výkon a o 6 percent nižšiu spotrebu než benzínový motor s konvenčným vstrekovaním paliva.
O niektorých technických novinkách len heslovito: štandardne montovaný stabilizačný systém ESPPLUS, 6-stupňová manuálna prevodovka, bi-xenonové svetlomety AFL (na želanie) sú kombináciou dynamického smerovania reflektorov do zákrut a statických svetlometov osvetľujúcich priestor pre odbočovanie, atď.
Opel Signum je na svete. Preverí, či v tejto triede automobilov je nezvyčajná variablita interiéru v kombinácii s nadštandardnými jazdnými vlastnosťami a (verme) slušnou cenou rozhodujúcim argumentom pri rozhodovaní zákazníkov. Okrem mnohého iného patrí Oplu uznanie aj za odvahu...
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
18. apríl 2024 06:54