StoryEditor

Lamborghini uvádza novinku. Príde Huracán

26.03.2014, 07:31
Autor:
stlstl

Lamborghini má úspech, čím ďalej tým viac áut predávajú a ich príjmy rastú. Minulý rok predali 2121 vozov, čo je o 38 viac ako v roku 2012, kedy si zákazníci kúpili 2083 týchto talianskych športiakov. Medziročný nárast síce nie je veľký ale v porovnaní s rokom 2011, kedy predali 1602 áut môžu hovoriť o úspešnom roku. To však mali počas roka v ponuke len Aventador, výrobu Gallarda zastavili v novembri posledným kusom s poradovým číslom 14022.

V reči peňazí to znamená, že tržby vzrástli z 469 miliónov eur v roku 2012 na 508 miliónov eur v minulom roku. Najviac zákazníkov má Lamborghini v Severnej Amerike, kam poslali 36 percent produkcie. Ďalší región Európa, Stredný Východ a Afrika zhltla 34 percent. Posledných 30 percent vyexpedovali do zvyšku sveta. Na týchto číslach má mierne väčšiu zásluhu Gallardo ako Aventador. Kým za 11 mesiacov predali 1120 exemplárov Gallarda, zákazníkov, ktorí zaparkovali v garáži nový Aventador bolo 1001.

Lamborghini Huracán, nástupca Gallarda, na seba vzal neľahkú úlohu. Musí byť po všetkých stránkach lepší ako minulá generácia. Taliani vedia ako na to. Konštrukčne auto posunuli o úroveň vyššie. Stredový tunel a zadnú prepážku vyrobili z karbónu. Na predný a zadný pomocný rám použili hliník. Dokázali tak skonštruovať o 50 percent tuhšie a 10 percent ľahšie šasi ako pri Gallarde.

Chvalabohu Taliani vedia, po čom všetkým autičkárom srdce piští. Žiadny downsizing, ani turbá tu nehľadajte. Pred zadnú nápravu montujú poctivý atmosférický 5,2 litrový V10 s priamym vstrekovaním. Nové Lamborghini sa celým menom volá Huracán LP610-4 a práve číslo 610 hovorí o počte koní, ktoré motor v superšporte vyprodukuje. Výkonu sekunduje aj krútiaci moment s hodnotou 560 Nm, ktorého 70 percent využijete už od 1000 ot. Obmedzovač zasiahne už pri 8250 ot. čo sa mi zdá trochu málo na takýto stroj.

V aute nenájdete manuálnu prevodovku. Automobilka sa rozhodla, že ju do Huracánu montovať nebude. Pýtate sa na dôvod? Úplne jednoduché, v Gallarde tvorili predané kusy s manuálom len smiešne 2 percentá a tak Huracán ponúknu len s dvojspojkovou 7-stupňovou prevodovkou. Zachovali systém pohonu 4x4, kde na krútiaci moment rozdeľujú v pomere 30:70 v prospech zadnej nápravy. V extrémnych prípadoch dokážu poslať na zadné kolesá až sto percent alebo na predné kolesá polovicu krútiaceho momentu. Huracán tak doslova vystrelí na stovku za 3,2 s a hranicu 200 km/h atakuje za 9,9 s. Topspeed prekračuje 325 km/h. Fabrika tvrdí, že s ním dokážete jazdiť za 17,8 l/100km v meste, 9,4 l/100km mimo mesta a 12,5 l/100km kombinovane. Do ovzdušia pri tom vypustí 290 g CO2/km. Vraj má na tom zásluhu aj štart-stop systém, aj keď nevidím jeho opodstatnenie v takomto aute.

S veľkým výkonom idú ruka v ruke aj poriadne brzdy. Lamborghini použilo karbón-keramické kotúče s priemerom 380 mm vpredu a 356 mm vzadu. Huracánu obuli 20-palcové disky s rozmermi 8,5J x 20 vpredu a 11J x 20 vzadu pneumatikami Pirelli P-Zero s rozmermi 245/35 R20 a 305/35 R20.




Interiéry Lamborghini v poslednej dobe pripomínajú kokpit stíhačky, ani Huracán nie je výnimkou. Wow efekt je zaručený. Budíky by ste tu hľadali márne, prístrojový panel vymysleli ako 12,3-palcový TFT display, ktorý môžete nakonfigurovať v troch úrovniach. Na volant umiestnili prepínač Anima, pomocou neho zvolíte nastavenie podvozka a mapu motora v režimoch Strada, Sport a Corsa. Variabilné riadenie Lamborghini Dynamic Steering ale dostanete len za príplatok. Na čalúnenie použili kožu Nappa a Alcantaru. Ak máte fantáziu, vyberiete si zo širokej palety doplnkov, kde je limitujúcim faktorom len hĺbka peňaženky. Práve vďaka luxusu a elektronike na palube museli zvýšiť hmotnosť o 12 kg na 1422 kg.



Lamborghini už eviduje vyše 1000 záväzných objednávok na nový superšport a prvý zákazníci sa budú z nového auta tešiť v druhej polovici roka. Už len vedieť kedy je čas rozbiť prasiatko a vybrať sa do showroomu pre nový Huracán. Cena Huracánu začína na 226 000 eurách, takže ak máte v prasiatku túto sumičku, najnovšie Lamborghini môžete mať v garáži. Alebo počkáte ešte rok na Spider.

Pripravené v spolupráci s:



 

01 - Modified: 2006-03-14 10:51:00 - Feat.: 0 - Title: Miloševičov syn Marko priletel do Holandska
01 - Modified: 2016-08-31 18:25:43 - Feat.: - Title: Vodičovi namerali vyše 200-kilometrovú rýchlosť. So športiakom sa ponáhľal na bratislavský okruh 02 - Modified: 2016-01-01 22:00:02 - Feat.: - Title: Hyundai dostal výraznú posilu. Luxusnú divíziu povedie bývalý šéf Lamborghini 03 - Modified: 2015-10-19 16:47:46 - Feat.: - Title: Zabudnite na Rolls-Royce, toto sú najdrahšie autá sveta 04 - Modified: 2015-09-15 22:16:07 - Feat.: - Title: Osem áut, ktoré na autosalóne vo Frankfurte oslnili celý svet 05 - Modified: 2015-09-11 09:54:20 - Feat.: - Title: Lamborghini je blízko rekordu, pomáha mu nový model
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
18. apríl 2024 05:09