Renault je špecialistom na dostupné autá. Už od druhej svetovej vojny s úspechom vyrábal autá určené pre široké masy, ako napríklad 4CV, Dauphine, Renault 4, alebo Renault 5. Inak tomu nie je ani dnes. Veď okrem typov ako Twingo, Clio, alebo Megane, priniesla automobilka výrazne dostupné, ľudové autá ako napríklad Thalia, či celé portfólio značky Dacia, ktorú Renault úspešne oživil. Nedávno Francúzi predstavili veľmi podarené Twingo 3.generácie, pri ktorom sa nechali inšpirovať Renaultom 5 so 70-tych rokov. Vyzerá to však, že to nebude jediný typ postavený po vzore tejto legendy. V Renaulte už totiž pracujú na aute, ktoré bude duchovným pokračovateľom päťky. Toto malé auto sa rozmermi v ponuke Renaultu zaradí medzi Twingo a Clio. Dostane základ, lacný na výrobu a hi-tech interiér.
Nový koncept, ktorý vzniká vo vývojovom centre blízko Paríža, nesie názov Value Up. Mal by stáť približne rovnako, ako súčasné Clio. Pri jeho stavbe, však chcú inžinieri použiť novú nízkonákladovú platformu a malé motory. Financie, ktoré týmto výrobca ušetrí chce investovať do interiéru. Auto by malo vážiť iba 830 kg. O jeho pohon by sa mal starať litrový 3-valec so spotrebou okolo 4,3 l/100 km. Vývojári uvažujú aj o plug-in hybride. V tom prípade by mala spotreba klesnúť na 2 l/100 km. Motor by v mal byť, v oboch prípadoch, žiaľ spojený s rovnakou robotizovanou prevodovkou ako používa Citroën C4 Cactus.
Skutočné novinky si, ale inžinieri nechávajú pre interiér. Mal by mať spojené predné sedadlá a 4 LCD displeje. Dva menšie budú mať 7" a jeden z nich nahradí klasické prístroje pred vodičom. Druhý bude umiestnený naľavo od volantu. Aj ďalšie dva monitory budú zabudované v prístrojovej doske. S rozmerom 15,9" však budú výrazne väčšie. Jeden bude v strede a druhý pred spolujazdcom. Posádka cez ne bude ovládať všetko od klimatizácie po spätné zrkadlá. Dokonca aj pasažieri sediaci vzadu sa budú môcť k autu pripojiť cez tablet a dostanú tak možnosť ovládať všetky funkcie, ktoré sprostredkovávajú tieto dva displeje. Systém je kompatibilný s Apple CarPlay a Android Auto a podľa Solena Kerlerouxa, jedného z vývojárov, by sa mohol behom dvoch až troch rokov, dostať do sériovej výroby.
Koncept Value Up je zatiaľ určený iba pre interné účely. Hoci ho automobilka nebude v tejto forme prezentovať na žiadnej medzinárodnej výstave, niektoré jeho prvky sa určite dostanú do budúcich modelov. Potvrdil to aj vedúci vývojového tímu, Serge Mouangue: "Toto je zatiaľ iba prototyp, akési laboratórium a nepôjde do výroby tak ako je."
Pripravené v spolupráci s: