StoryEditor

Lak na aute, ktorý vám nikto nepoškrabe? Pozrite sa na tento Peugeot

18.08.2015, 07:45
Vynovený a pokrokový Peugeot, ktorý má v rodnom liste Trnavu, prekvapil zábavou za volantom. A to aj s trojvalcom

Dobré auto, ktoré strávi väčšinu svojho života v meste, by malo spĺňať tri pravidlá. Pod kapotou by mal byť benzín (alebo elektromotor), musí výborne manévrovať, a to aj pri parkovaní, a samozrejme, nemať päť a najlepšie ani štyri metre. To všetko som si mohol pri vynovenom Peugeote 208 „zaškrtnúť“, no novinka, ktorá sa vyrába na Slovensku, má ešte jednu špecialitu. 

Nie je ňou automat, parkovacia kamera či v aktuálnej situácii vonku klimatizácia. To vám ponúkne každý. Francúzi však predstavili špeciálny matný lak. A ten by ste nemali poškirabať. Veď čo si viac môžete pri aute, ktoré bude dennodenne tráviť svoj život v meste, priať. 

 

No a čo urobíte, ak dostanete auto, ktoré má mať špeciálny lak? Predsa ho skúsite doškriabať. Novinka, ktorá bola v mojom prípade hnedá (môže byť aj v čiernej farbe), odolala slabším útokom kľúčov, no ak sa posnažíte, môžete ho aj poškodiť.

Napriek tomu sa dá predpokladať, že auto bude odolnejšie proti kamienkom počas zimy, či po rokoch nebudete predávať auto s úplne zničeným lakom. Najmä ak budete auto umývať v autoumyvárňach s kefami. Francúzi mali toto riešenie vyvíjať štyri roky. 

Myslím si, že výsledok stojí za to. Štruktúrovaný a matný lak je nie len funkčný, ale samotné auto vyzerá výborne. Pripravte sa však na príplatok takmer 600 eur. (Príplatok za metalickú farbu je 450 eur, čiže ak budete chcieť textúrovanú farbu „z tejto úrovne výbavy“ v tom prípade si pripravíte necelých 200 eur) 

Facelift Peugeotu priniesol 208-mičke najmä vynovený dizajn a zmenu pri niektorých motoroch. U nás sa pod kapotu dostal 110-koňový benzín s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Auto s hmotnosťou 1,2 tony bolo vďaka tomu nesmierne živé.

Okrem toho Peugeot 208 ponúka malý športový volant, a vďaka tomu bolo veľmi zábavné toto auto celý týždeň šoférovať. Čo by som nikdy nepovedal, aj v obyčajnej (nie GTi verzii) ponúka radosť za volantom a také to nadšenie. A navyše aj s trojvalcom. Riadenie je okrem toho veľmi presné a auto sa dá veľmi slušne ovládať. 

Má dobré rozloženie hmotnosti, výhľad z auta, no prekážať niekomu môže neštandardné uloženie budíkov. Tie nájdete nad volantom. Ak nie ste konzervatívny, nie je to žiadna prekážka. Zvyknete si už za jeden či dva dni. Odmenou za inovatívny interiér je viac miesta, a to aj na zadných sedadlách.  

Čo už však zamrzí je, že Peugeot pri modeli 208 stále používa spôsob, kde pri otváraní nádrže musíte použiť kľúč od zapaľovania. No na druhej strane pribudol do výbavy systém Active City Brake, ktorý dokáže fungovať do rýchlosti 30 kilometrov za hodinu. Dokáže tak minimálne znížiť alebo úplne zabrániť nehode.

Všetko zabezpečuje laserový snímač, ktorý je na čelnom skle. Zlepšením prešla však aj na pohľad jednoduchá vec – parkovacia kamera. Tá si konečne dobre poradí, ak budete parkovať v tme. 

Nameraná spotreba v meste bola 6,5 litra, no mimo mesta sa blížia takmer k štyrom litrom. Facelift 208-mičky tak síce pozabudol zmeniť niektoré kritizované prvky, ako otváranie nádrže, no na druhej strane priniesol praktické zmeny v motorizáciách či mnohé dizajnové prvky, ako špeciálny lak. Navyše má Peugeot v ponuke diesel, ktorý má jazdiť aj za tri až štyri litre.   

01 - Modified: 2007-08-23 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Odbory blokujú dohodu o Ozete
01 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Otázky, ktoré musia zvládať začiatočníci v autoškole. Pri niektorých zaváhajú i „profíci“ 02 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 03 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 04 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 05 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. apríl 2024 05:32